دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: در سال‌های گذشته تشکل‌های متعدد و حساب‌نشده‌ای در مقابل خانه کشاورز ایجاد شد، اما نتوانستند جلوی حرکت این خانه را بگیرند.   به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، ابوطالب جوادی در آیین انتخاب اعضای هیئت اجرایی خانه کشاورز این شهرستان با بیان اینکه پس از تأسیس خانه کشاورز در ۱۶ ...

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان گفت: در سال‌های گذشته تشکل‌های متعدد و حساب‌نشده‌ای در مقابل خانه کشاورز ایجاد شد، اما نتوانستند جلوی حرکت این خانه را بگیرند.

خبرگزاری فارس: تشکل‌های موازی نتوانستند جلوی حرکت خانه کشاورز را بگیرند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، ابوطالب جوادی در آیین انتخاب اعضای هیئت اجرایی خانه کشاورز این شهرستان با بیان اینکه پس از تأسیس خانه کشاورز در ۱۶ سال گذشته جامعه کشاورز، محلی برای دفاع از حقوق خود پیدا کرد، اظهار داشت: این خانه در طول سال‌های گذشته به دلیل سنگ‌اندازی و ایجاد محدودیت از سوی برخی، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت، اما از آنجایی که حرکت‌های خانه کشاورز صادقانه و براساس اصل حمایت از کشاورزان صورت می‌گرفت، بدون اینکه احساسی مانع شود با عضوگیری از این قشر راه خود را ادامه داد و در جای خود از حقوق کشاورزان دفاع کرد.

وی، شهرستان رودان را که به بهشت جنوب معروف است، یکی از مراکز مهم باغداری و کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: مردم رودان با بهره‌مندی از فرهنگ و دانش روز، همسو با جوامع پیشرفته و مبارز، حق و حقوق خود را شناخته و به موقع از آن دفاع کرده‌اند که نمونه آن مبارزه به‌جا در مقابل قوام‌الملک شیرازی متجاوز به حقوق مردم بود.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان ادامه داد: آمار نشان می‌دهد، رودان بیش از ۳۰ شاعر معاصر کشوری و ۱۵۰روحانی فارغ التحصیل حوزوی دارد و در زمینه تأسیس دانشگاه، تعداد دانشجو و دیگر مباحت روز نیز از سهم بالایی برخوردار است.

جوادی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات خانه کشاورز در این شهرستان براساس شناختی است که از جامعه پیشرفته این منطقه داریم و احساس می‌کنیم این انتخابات در محضر حضرات اهل فضل و دانش که همگی روستایی هستند، صورت می‌گیرد.

*دولت به تشکل‌ها اعتماد کند

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران نیز در این آیین تأکید کرد: کشاورزان باید از طریق تشکل‌ها حقوق خود را بگیرند که خانه کشاورز مکان مناسبی برای این کار است.

مست‌علی امیری افزود: جامعه کشاورز باید به این باور برسد که توسعه این صنعت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و دولت هم باید به تشکل‌ها اعتماد کند و از فکر و نظر آنان در برنامه‌های خود بهره ببرد.

در این مراسم پس از رأی‌گیری آوش امیری، مجید امیری، عبدالله صالح‌زاده، حمید قدسی، محمدرضا سدید، اسحق فولادزاده و صدیقه امیری به عنوان اعضای هیئت اجرایی خانه کشاورز رودان انتخاب شدند.

رودان در شمال شرقی مرکز هرمزگان واقع شده است.

محصول لیموترش این منطقه در کشور زبانزد است و بخش اعظمی از نیاز کشور به این محصول طی دهه‌های گذشته از رودان تأمین می‌شده است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5575

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.