برادر ناتنی صدام که در دوران حکومت ظلم و استبداد صدام علیه ملت عراق دست به اقدامات جنایتکارانه زده بود، بر اثر بیماری سرطان درگذشت. برادر ناتنی صدام که در دوران حکومت ظلم و استبداد صدام علیه ملت عراق دست به اقدامات جنایتکارانه زده بود، بر اثر بیماری سرطان درگذشت. وسام الفریجی، سخنگوی ...

 

 

برادر ناتنی صدام که در دوران حکومت ظلم و استبداد صدام علیه ملت عراق دست به اقدامات جنایتکارانه زده بود، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

برادر ناتنی صدام که در دوران حکومت ظلم و استبداد صدام علیه ملت عراق دست به اقدامات جنایتکارانه زده بود، بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

وسام الفریجی، سخنگوی رسمی وزارت دادگستری عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که سبعاوی ابراهیم الحسن، برادر ناتنی صدام بامداد روز گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

الفریجی خاطرنشان کرد: دادگاه عالی کیفری حکم اعدام سبعاوی را به اتهام کشتار و جنایت علیه مردم عراق صادر کرده بود.

سبعاوی بعد از اینکه از طرف مقامات آمریکایی به عراق تحویل داده شد، به سرطان مبتلا شد.

برادر ناتنی صدام در زمان حمله عراق به کویت سال ۱۹۹۱ میلادی، رئیس سازمان اطلاعات عراق بود و در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ میلادی به عنوان رئیس اداره امنیت کل عراق فعالیت می‌کرد و بعد از آن هم مشاور صدام و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های نظام صدام به شمار می‌آمد.

سبعاوی سی و ششمین نفری بود که از جانب نیروهای آمریکایی در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و دولت آمریکا برای کسی که اطلاعاتی برای بازداشت وی در اختیار می‌گذاشت، یک میلیون دلار در نظر گرفته بود.

سرانجام آمریکا، سبعاوی را در ۲۷ فوریه ۲۰۰۵ میلادی بازداشت کرد و بعد از عقب نشینی‌اش از خاک عراق او را به همراه دیگر چهره‌های معروف نظام سابق عراق که بازداشت شده بودند به مقامات عراقی تحویل داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5572

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.