وی با بیان این‌که «حجاب نه تنها باعث عقب‌ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است» گفت: عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس‌های درس سبب می‌شود که آن‌ها بهتر و راحت‌تر درس بخوانند.بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که با زور نمی‌شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه‌های شما نشان می‌دهد که با برنامه جلو ...

وی با بیان این‌که «حجاب نه تنها باعث عقب‌ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است» گفت: عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس‌های درس سبب می‌شود که آن‌ها بهتر و راحت‌تر درس بخوانند.بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که با زور نمی‌شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه‌های شما نشان می‌دهد که با برنامه جلو آمده‌اید و نقاط آسیب‌پذیر هدف قرار گرفته‌اند.


یکی از مراجع تقلید گفت: امروز مساله بی‌حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبدیل به مساله سیاسی شده است.

آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی در دیدار دست‌اندرکاران مؤسسه فرهنگی حجاب ریحانهالنبی(س)، با بیان این‌که «حجاب یک وظیفه اسلامی و جزو ضروریات دین است که در آیات قرآن و روایات اسلامی مکرراً آمده است» تأکید کرد: کار به جایی رسیده که دوست و دشمن می‌دانند که حجاب جزو برنامه‌های اسلامی است به همین دلیل دشمنان اسلام روی آن خیلی حساسیت نشان می‌دهند.

وی با بیان این‌که «بدحجابی و بی‌حجابی و برهنگی دامنه فساد اخلاقی در جامعه را گسترده می‌کند و منجر به طلاق‌ها و جدایی‌ها و خیانت‌های ناموسی و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود» تصریح کرد: بی‌حجابی بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌کند، باید حجاب را به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال کنیم و جلوی بدحجابی و بی‌حجابی و برهنگی را بگیریم.

این مرجع تقلید تأکید کرد: اگر کسانی منکر این آثار منفی بشوند خودشان را فریب می‌دهند؛ چه بخواهیم چه نخواهیم واقعیت این است که چنین آثاری به‌دنبال بی حجابی و بدحجابی هست.

وی با تأکید بر این‌که «امروز مساله بی‌حجابی و بدحجابی افزون بر آثار و تبعات منفی آن تبدیل به مساله سیاسی شده است» اظهار کرد: تصور دشمنان نظام این است که با رواج بی‌حجابی ضربه کاری را بر پیکره نظام وارد کنند، اما ما معتقدیم اگر بی‌حجابی را برطرف کنیم نظام را حفظ و تقویت کرده‌ایم.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی از حجاب به‌عنوان نماد نظام اسلامی یاد و تأکید کرد: اگر حجاب جامعه را حفظ نکنیم در نهایت نظام ضربه می‌خورد؛ چرا که ضد انقلاب‌ها از هر فرصتی با کشف حجاب برای تضعیف نظام استفاده می‌کنند.

این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را از اصول تعلیمات اسلامی دانست و افزود: حفظ حجاب از نظر شرعی و اخلاقی وظیفه است برخلاف آنچه بعضی غرب‌زده‌ها می‌گویند شما چرا روی این مسئله اصرار دارید و باید آزاد بگذارید.

وی با بیان این‌که «حجاب نه تنها باعث عقب‌ماندگی نیست بلکه عامل و باعث پیشرفت است» گفت: عدم اختلاط دختر و پسر در کلاس‌های درس سبب می‌شود که آن‌ها بهتر و راحت‌تر درس بخوانند.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی تصریح کرد:‌ بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که با زور نمی‌شود حجاب را تبلیغ کرد؛ ‌در حالی که برنامه‌های شما نشان می‌دهد که با برنامه جلو آمده‌اید و نقاط آسیب‌پذیر هدف قرار گرفته‌اند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که «باید بدون توجه به هیاهو اصل قرآنی حجاب را رعایت کنیم» تأکید کرد: یک عده غرب‌زده مخالف حجاب هستند؛ متأسفانه در این سال‌هایی هم که گذشت خیلی به حجاب بی‌وفایی و بی اعتنایی شد و الان که نگاه می‌کنیم در مجموع اوضاع و احوال خوبی نیست.

وی ادامه داد: باید در فضای جدید که بحمدالله فضای آماده‌تری است بتوانیم جبران بکنیم؛‌ بنده با رییس‌جمهور منتخب صحبت و تأکید کردم مسائل اخلاقی را که به نظر می‌رسد رها شده از این حالت خارج کنید.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی تصریح کرد: امروزه در دنیا اقبال به حجاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و باید قدر این فرصت را بدانیم.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به مسوولان مؤسسه ریحانهالنبی(س) خاطرنشان کرد: کارهایی را که انجام دادید اطلاع‌رسانی کنید و سزاوار است که صدا و سیما نیز در این عرصه پیشگام شود و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5568

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.