دوره آموزشی ماه مبارک رمضان با حضور عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و جمع کثیری از روحانیون، طلاب، علما و ائمه جمعه و جماعات غرب هرمزگان در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه واقع در غرب مرکز هرمزگان، دوره آموزشی استهلال ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام ...

دوره آموزشی ماه مبارک رمضان با حضور عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و جمع کثیری از روحانیون، طلاب، علما و ائمه جمعه و جماعات غرب هرمزگان در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه برگزار شد.

خبرگزاری فارس: مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان ‌العلما میزبان دوره آموزشی استهلال ماه

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه واقع در غرب مرکز هرمزگان، دوره آموزشی استهلال ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سهرابی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان و جمع کثیری از روحانیون، طلاب، علما و ائمه جمعه و جماعات در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان ‌العلما بندرلنگه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله صفری معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به استقبال خوب علما و روحانیون اهل‌سنت از دوره آموزشی استهلال ماه رمضان بیان کرد: یکی از چیزهایی که در دین اسلام حجت شرعی می‌باشد علم است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم استهلال اظهار کرد: فلسفه وجودی استهلال ماه رمضان، مشخص شدن حلول ماه مبارک رمضان با استفاده از علوم و ابزار نجومی به عنوان روشی دقیق و منطقی است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در روایتی از پیامبر اسلام (ص) آمده است که رویت ماه، برای اعلام آغاز ماه رمضان یک اصل است.

وی با اشاره به هدف برگزاری دوره‌های آموزشی استهلال ماه رمضان در سال‌های متمادی توسط این دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان تصریح کرد: افزایش سطح آشنایی و درک مبانی استهلال ماه و تبیین اهمیت رویت ماه جهت اعلام آغاز ماه رمضان برای طلاب و روحانیون اهل‌سنت از جمله این اهداف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری با اشاره به چگونگی اعلام آغاز ماه رمضان توسط کشورهای دیگر اسلامی گفت: برخی کشورهای اسلامی صرفا با انجام محاسبات به این نتیجه می‌رسند و بعضی کشورها هم ملاک را کشورهای بزرگ اسلامی قرار می‌دهند و هرگاه کشورهای بزرگ اعلام کردند آنها هم کورکورانه تبعیت می‌کنند اما در کشور ما هم محاسبات صورت گرفته و هم از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جهت رویت ماه مبارک بهره گرفته می‌شود که این امر باعث شده کشور ایران از دقیق‌ترین کشورهای اسلامی در مسئله اعلام آغاز ماه و عیدفطر به حساب بیاید.

در پایان بخش تئوری آموزش استهلال ماه رمضان، روحانیون اهل‌سنت به صورت عملی نیز با چگونگی استهلال ماه آشنا شدند.

لازم به ذکر است مراسم استهلال ماه رمضان در هرمزگان سه‌شنبه شب ۱۸ تیرماه در حوالی ارتفاعات بندرکنگ از توابع شهرستان بندرلنگه توسط دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت غرب استان هرمزگان برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5551

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.