شرکت خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد فروش محصولات این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۹٫۸ درصد کاهش یافت که از این رقم ۸٫۷ درصد ناشی از توقف فروش به ایران است.   به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد: در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ فروش ...

شرکت خودروسازی پژو فرانسه اعلام کرد فروش محصولات این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۹٫۸ درصد کاهش یافت که از این رقم ۸٫۷ درصد ناشی از توقف فروش به ایران است.

خبرگزاری فارس: فروش پژو در دنیا ۱۰ درصد کاهش یافت/ سهم ۹۰ درصدی ایران در کاهش فروش

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، شرکت پژو سیتروئن اعلام کرد: در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ فروش جهانی این شرکت ۹٫۸ درصد کاهش یافته و به ۱٫۴۶ میلیون دستگاه رسیده است.

بر اساس بیانیه این خودروساز، فروش محصولات پژو از ۱٫۶۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۲ به ۱٫۴۶ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است که نشان از کاهش فروش ۱۶۰ هزار دستگاهی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

همچنین، این شرکت فرانسوی، در این مدت، جایگاه خود را در بازار رو به انقباض خودروی اروپا از دست داده اما این کاهش تاحدی با فروش محصولات پژو در چین و آمریکای لاتین جبران شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، با این حال، عملکرد پژو در جهان در اثر توقف فروش به ایران در سال گذشته به علت تحریم‌ها، تحت تاثیر قرار گرفته است. تصمیم پژو مبنی بر توقف فروش قطعات سی‌کی دی این شرکت به ایران سبب شد تا فروش این نوع خودور به علت از دست دادن بازار ایران، ۱۴۲ هزار دستگاه کاهش یابد.

به گزارش فارس، از آنجایی که فروش محصولات پژو در ۶ ماهه نخست امسال ۱۶۰ هزار دستگاه نسبت به سال گذشته کاهش یافته و ۱۴۲ هزار دستگاه آن مربوط به کاهش فروش به ایران است، از این رو می‌توان گفت که قسمت اعظم کاهش فروش پژو در جهان به کاهش فروش به ایران مربوط است به طوری که این گزارش در پایان اذعان کرده است که بدون در نظر گرفتن ایران، کل فروش جهانی این شرکت فرانسوی تنها ۱٫۱ درصد کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، فروش پژو در اروپا که تقاضا برای خودرو‌های جدید در این بازار با کاهش ۷ درصدی روبرو شده، ۱۳ درصد کاهش یافته است. با کاهش بیشتر فروش شرکت پژو در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نسبت به سایر شرکت‌های خودروسازی، سهم این خودروساز در بازار اروپا از ۱۲٫۹ به ۱۲٫۱ کاهش یافته است.

پژو جزو آن دسته از خودروسازان اروپایی است که از رکود ۵ ساله صنعت خودرو در اروپا به شدت خسارت دیده‌ است و این رکود سبب زیان ۵ میلیارد یورویی (۶٫۴ میلیارد دلاری) برای این شرکت و دریافت کمک از دولت در سال ۲۰۱۲ شده است.

فدریک بنزت رئیس برند سیتروئن در یک کنفرانس خبری گفت: استراتژی ما برای توسعه فروش بین‌المللی به منظور کاهش وابستگی به بازار اروپا در جریان و در حال پیشرفت است.

فروش این خودروساز در چین در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۲۷۸ هزار دستگاه رسیده است، همچنین این شرکت در نظر دارد تا به توسعه بازار چین در ۶ ماهه دوم سال جاری شتاب بخشد.

فروش محصولات این شرکت در آمریکای لاتین نیز ۲۱ درصد افزایش یافته که بیش از ۳ برابر رشد ۶ درصدی این بازار به علت فروش خوب پژو ۲۰۸ بوده است. این خودرو در نخستین سال ساختش فروشی برابر با ۴۰۰ هزار دستگاه در جهان به ثبت رسانده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5548

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.