نخستین جلسه نقد کشوری کتاب دختر شینا با حضور منتقدین و نویسنده این کتاب در همدان برگزار شد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، نخستین جلسه نقد کشوری کتاب دختر شینا با حضور منتقدین و نویسنده این کتاب در محل کتابخانه اعتمادیه همدان برگزار شد. در این جلسه که خانواده شهید ستار ابراهیمی ...

نخستین جلسه نقد کشوری کتاب دختر شینا با حضور منتقدین و نویسنده این کتاب در همدان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه نقد کشوری کتاب دختر شینا برگزار شد

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، نخستین جلسه نقد کشوری کتاب دختر شینا با حضور منتقدین و نویسنده این کتاب در محل کتابخانه اعتمادیه همدان برگزار شد.

در این جلسه که خانواده شهید ستار ابراهیمی نیز حضور داشتند مرتضی رزاق‌پور به عنوان منتقد و بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دختر شینا به سئوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

رزاق‌پور در تشریح نوع نوشتاری این کتاب افزود: کتاب دختر شینا از یک نوع ادبی بهره می‌برد و آن خاطره‌نویسی است.

وی ادامه داد: در خاطره‌نویسی بیش از آنکه مبتنی بر تخیل باشد تکیه‌گاه  آن واقعیت‌هایی است که در برهه‌ای از زندگی ما اتفاق افتاده است.

این منتقد خاطرنشان کرد: خاطره‌نویسی علاوه بر اینکه زندگی فرد یا افرادی را دنبال می‌کند با منحنی حوادث تاریخی نیز بیگانه نبوده و آنها را بیان می‌کند.

وی استفاده از عناصر داستانی را از ویژگی‌های این کتاب برشمرد و اظهار داشت: هر فردی که کتاب دختر شینا را می‌خواند همواره به دنبال یک اتفاق بوده و این همان حالت تعلیق است.

رزاق‌پور، تحلیل بیش از حد صمد، یکی از شخصیت‌های کتاب و پرداختن به شخصیت‌های پنهان را از جمله انتقادهای نسبت داده به این کتاب عنوان کرد.

بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دختر شینا نیز در تشریح چگونگی انتخاب خانواده شهید ستار ابراهیمی افزود: قبل از هر چیزی فقط نام این شهید بزرگوار در ذهنم بود و با مطالعه پرونده زندگی این شهید و خانواده وی تصمیم به نوشتن خاطرات شهید از زبان همسرش شدم.

کتاب دختر شینا روایت خاطرات قدم‌خیر محمدی همسر شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این کتاب جزو کتاب‌های تجدید چاپی بوده و به چاپ نهم نیز رسیده است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5534

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.