با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو دو پروژه آب و فاضلاب در جزایر فارور و لاوان مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت. Tweet   امروز با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور دو پروژه آب شیرین کن و طرح جمع‌آوری فاضلاب در جزایر فارور و لاوان افتتاح می‌شود. لاوان جزیره‌ای نفتی ...

با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو دو پروژه آب و فاضلاب در جزایر فارور و لاوان مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب در جزایر‌ فارور و لاوان

 

امروز با حضور ثمره هاشمی مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل آبفای کشور دو پروژه آب شیرین کن و طرح جمع‌آوری فاضلاب در جزایر فارور و لاوان افتتاح می‌شود.

لاوان جزیره‌ای نفتی مسکونی است و فارور بیشتر به واسطه برخورداری از درختان متعدد و محیط بکر طبیعی شناخته شده است.

بازدید از پروژه آب شیرین کن ۱۶ هزار متر مکعبی بندرلنگه و طرح آبرسانی به فرامرزان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مشاور وزیر نیرو به هرمزگان است.

مشکل کمبود آب شرب در ساحل جنوبی و شمالی خلیج فارس همواره به عنوان مشکلی تاریخی مطرح بوده که این مشکل در حوزه جزائر محسوس‌تر است.

۱۴ جزیره از جزایر خلیج فارس در محدوده آب‌های هرمزگان واقع شده است، کیش، قشم، لاوان، سیری، فارور، هندورابی، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، لارک و لاوان از جمله این جزایر به شمار می‌روند.

اداره کل عمران جزائر هرمزگان که از زیر مجموعه‌های استانداری هرمزگان محسوب می‌شود، امور عمرانی را در این جزایر دنبال می‌کند.

طی سال‌های اخیر و با وارد شدن تکنولوژی شیرین‌سازی آب دریا به کشور، توجه مسئولان آب و فاضلاب کشور در این مناطق به سمت توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها با توجه به دسترسی آسان به آب دریا معطوف شده است.

این در حالی است که در حال حاضر و طی سال‌های اخیر بیش از ۱۰ مجتمع شیرین‌سازی آب دریا در ساحل و جزائر هرمزگان راه‌اندازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5529

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.