سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور باز هم شاهد درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی بود.   در این دوره از مسابقات  در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار شد‌، دانش‌آموزان استان هرمزگان موفق به احراز رتبه شدند. خلیل ملکی از ناحیه یک ...

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور باز هم شاهد درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی بود.

خبرگزاری فارس: موفقیت دانش‌آموزان هرمزگانی در مسابقات معارف اسلامی سراسر کشور

 

در این دوره از مسابقات  در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که به میزبانی شهر مقدس مشهد برگزار شد‌، دانش‌آموزان استان هرمزگان موفق به احراز رتبه شدند.

خلیل ملکی از ناحیه یک بندرعباس در رشته نهج‌البلاغه رتبه سوم کشوری را کسب کرد و رتبه پنجم نیز در همین رشته به عرفان اسدی از شهرستان میناب رسید.

همچنین صالح زیرکی در رشته صحیفه سجادیه صاحب عنوان  ششم شد.

لازم به یادآوری است این مسابقات با حضور ۹۶۰ دانش‌آموز از ۳۲ استان کشور به مدت سه روز در مشهد مقدس به اتمام رسید و رشته‌های احکام و انشای نماز نیز در قالب جشنواره و کارگاه آموزشی برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز در همین راستا گفت: در سی و یکمین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز، خلیل ملکی دانش‌آموز سال سوم مدرسه راهنمایی باقرالعلوم از این ناحیه رتبه سوم کشوری در بخش نهج‌البلاغه را کسب کرده است.

یوسف درزاده با اشاره به این که حدود هزار دانش‌آموز پسر در این دوره از مسابقات قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: این دانش‌آموز در مسابقات قرآنی دانش‌آموزان استان هرمزگان، در بخش نهج‌البلاغه نیز رتبه اول استانی را کسب کرده بود که با کسب رتبه سوم کشوری به افتخاری دیگر دست یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: سی و یکمین دوره مسابقات قرآن در بخش غیر آوایی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاهیم و انشای نماز است که بخش نهج‌البلاغه تفسیر و صحیفه از هشتم تا ۱۰ تیرماه سال جاری در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه توجه به قرآن در مدارس استان در وضعیت خوبی قرار دارد، در این راستا به مدارس قرآنی اشاره و افزود: این مدارس هم اکنون از روند کاری مناسب و تاثیرگذاری برخوردارند.

احمد آخوندی همچنین یادآور شد: طی سال‌های گذشته دانش‌آموزان هرمزگانی در مسابقات کشوری در بخش قرآن عناوین قابل توجهی کسب کرده‌اند.

گفتنی است مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دختران برگزیده کشور نیز از ۱۳تیرماه در مشهد آغاز و تا امروز ادامه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5528

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.