مسئول بهداشت روان شهرستان رودان اظهار داشت : خانواده مهمترین رکن و اثر بخش ترین عامل در پیشگیری از اعتیاد و ارتقای سلامت کودک و نوجوان را بر عهده دارد . فاطمه ارجمند صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز اظهار داشت : اگر خانواده نحوه تاثیرگذاری بر فرزند خود ...

مسئول بهداشت روان شهرستان رودان اظهار داشت : خانواده مهمترین رکن و اثر بخش ترین عامل در پیشگیری از اعتیاد و ارتقای سلامت کودک و نوجوان را بر عهده دارد .


فاطمه ارجمند صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز اظهار داشت : اگر خانواده نحوه تاثیرگذاری بر فرزند خود را بلد باشد این تاثیر تا پایان عمر باقی خواهد ماند و به عبارتی فرزند در هر سنی که باشد به نگرشها ، ارزشها ، باورها و رفتارهای خانوادگی اش پای بند و معتقد خواهد بود.

ارجمند  در پاسخ به این سوال  که چرا نوجوانان سیگار یا سایر مواد را مصرف می کنند ؟ گفت: عوامل اجتماعی ، عاطفی ، جسمی و محیطی همگی در گرایش نوجوانان به مواد مخدر نقش دارند.

وی افزود : فشار همسالان ، نیاز به گریز از اضطراب ، تمایل به تجربه احساسات لذت بخش ، ارضای کنجکاوی یا کاهش خستگی  و گریز از موقعیتهای غیر قابل تحمل از جمله عواملی است که سبب گرایش نوجوانان به مواد مخدر و سیگار می شود.

مسئول بهداشت روان شهرستان رودان تصریح کرد : اگر با فرزندان خود همراه شویم در می یابیم که هرچه آنها بزرگتر می شوند صحبت در مورد الکل ، سیگار و مواد آسان تر است.

وی  در پایان به خانواده ها توصیه کرد : برای  فرزند خود وقت بگذارند ، با آنها گفتگو و بازی کنند ، به آنها اجازه دهند که بفهمند،  آنها را دوست بدارند و به آنها عشق بورزند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5524

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.