رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای ۲۵ سال خانه‌نشینی امام اول شیعه صدها سال است گریه می‌کنیم اما برای هزار و ۱۷۰ سال خانه‌نشینی امام حاضر حرکتی نمی‌کنیم، گفت: اصلی‌ترین تکلیف و راه نجات ما بسیج شدن در این مسیر است. ● گزارش تصویری مرتبط——————————-   به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس ...

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای ۲۵ سال خانه‌نشینی امام اول شیعه صدها سال است گریه می‌کنیم اما برای هزار و ۱۷۰ سال خانه‌نشینی امام حاضر حرکتی نمی‌کنیم، گفت: اصلی‌ترین تکلیف و راه نجات ما بسیج شدن در این مسیر است.

خبرگزاری فارس: طرح هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد/ ماموریت ما پایان مظلومیت هزار و ۱۷۰ ساله امام حاضر است
گزارش تصویری مرتبط

——————————-

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (یکشنبه) در همایش «نکوداشت هشت سال تلاش جهادی و تجلیل از رئیس جمهور و دولت خدمتگزار» که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه بنده انتظار تقدیر و تشکر نداشتم اظهار داشت: شما بزرگواری کرده و از برادر و همکار خود که برای شما هم زحمت و هم خبر داشت تقدیر کردید.

احمدی نژاد ضمن گرامی داشتن یاد امام و شهدا ادامه داد: آنها دنیای جدیدی را به روی بشریت باز و افق نگاه ما را از مسائل محدود به فضای بی‌نهایت انسانی هدایت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات متعدد دولت در هشت ساله گذشته و تاثیرات آن در تحولات داخلی و سطح بین المللی تصریح کرد: ما در جمع مدیران رسانه‌ای هستیم که مسئول فرهنگ عمومی کشور و غنای فکری جامعه هستند؛ رسانه و زبان، اندیشه و هویت ملت ایران و انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و از این رو رسانه ملی باید کانون نخبگان، صاحبنظران و متفکران باشد.

وی با بیان اینکه بنده در این جمع می‌خواهم به تبیین مبانی حرکت و دکترین دولت بپردازم خاطر نشان کرد: به صورت معمول در نگاه به یک دولت تک تک اقدامات ارزیابی می‌شود و کمتر اتفاق می‌افتد که مجموع اقدامات گسترده هشت سال در یک چارچوب نظری و مبنای روشن تحلیل شود.

احمدی‌نژاد مانیفست عمل دولت را برآمده از ارزشهای  الهی،انقلاب اسلامی، راه امام و نظرات مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: دولت از ابتدا با یک نظریه جامع و روشن و با برنامه عملیاتی کار خود را آغاز کرد و ما در این هشت سال حتی در یک ساعت هم این اتفاق برایمان نیفتاد که ندانیم باید چه کاری انجام دهیم و همیشه در یک چارچوب معین تلاش کردیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مطلقا کار پراکنده نکرده است، تصریح کرد: برای تحلیل حرکت دولت در این هشت سال باید به اصل انقلاب بازگشت چرا که این دولت بدون انقلاب بی معنا است.

وی انقلاب اسلامی را راه و معیار ارزیابی عنوان کرد و به تشریح اهداف انقلاب پرداخت و گفت: برخی تصور می‌کنند انقلاب تمام شده یا به موزه پیوسته است درحالی که این اشتباه و خود فریبی است، چرا که ریشه انقلاب متعلق به دوره ما نبوده و ریشه آن در تاریخ است همانطور که از نظر جغرافیایی نیز منحصر به ما نبوده و استمرار حرکت تاریخی انسان برای رسیدن به قله‌ها است.

احمدی‌نژاد انقلاب اسلامی را یک امر جاری در مناسبات انسانی دانست و با طرح این پرسش که این انقلاب برای جابه‌جایی در قدرت بوده است یا خیر گفت: پاسخ روشن است ما به دنبال یک تحول عظیم و حکومت آرمانی هستیم، چرا که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی منهای آرمان‌های بلند الهی و انسانی بی‌معناست و در غیر این صورت دیگر تقدس و تفاوتی نداشته و ارزش فداکاری هم ندارد.

رئیس جمهور هدف از انقلاب را آزاد کردن و نجات انسان‌ها و همچنین برپایی جامعه پیشرفته، مقتدر و سرشار از پاکی و عدالت در ایران و جهان عنوان کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب و اهداف آن در کرات دیگر محقق نمی‌شود، گفت: اهداف انقلاب یک مسئله ذهنی نیست، انقلاب در متن جامعه و برای جامعه و با اهداف بسیار روشن برپا شده است.

وی افزود: تمام تاریخ انقلاب و تمام فراز و نشیب های آن همه فرصت بودند. انقلاب یک موجود زنده است، همه حوادث فرصت است، البته اگر درست استفاده نکنیم ممکن است به تهدید تبدیل شود.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: اما سوال اصلی اینجاست که خاستگاه این انقلاب کجاست؟ خاستگاه انقلاب ایران است. گرچه انقلاب یک انقلاب عظیم انسانی است اما خاستگاه آن ایران است و به آن اصرار داریم و افتخار می‌کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: خاستگاه انقلاب ایران است برای اینکه تحولات انسانی بزرگ نیازمند مبانی مستحکم انسانی و نظری است و با هیجانات و احساسات لحظه‌ای تنها به تصمیماتی خواهیم رسید که هم‌اکنون در دنیا جاری است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر مکتب و آرمانی زمانی پایدار می‌ماند و فرصت اثرگذاری عمیق پیدا می‌کند که یک ملت بافرهنگ و متعالی، یک ملت ادیب و فرهنگی و یک ملت آشنا به معارف انقلاب پشت آن قرار بگیرد و الا شانس ماندگاری ندارد.

*ملت ایران همواره موحد و کمال جو بوده است

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان غصه می‌خورد زمانی که عده ای از مرتجعین ملت ایران را به دروغ آتش‌پرست معرفی کردند تا تا غارت‌گری‌های پس از صدر اسلام را توجیه کنند، تصریح کرد: ملتی مانند ملت ایران همیشه موحد،کما‌ل جو و عدالت‌طلب بوده است ، ارزش‌های الهی را پاس داشته است ، هیچ گاه به دنبال تجاوز نبوده است. ملت ایران ملتی بوده است که از ابتدا به دنبال پیامبران و راه سعادت الهی بوده است، حضرت زرتشت را انتخاب کرد و وقتی که قرار بود پیام توحید از طریق حضرت عیسی منتشر شود ایرانی‌ها از آن استقبال کردند منتظر ظهور پیامبر اسلام بودند و هیچ گاه بت‌پرست نبودند.

وی افزود: ملت ایران زمانی جهان را مدیریت می کرد و تجربه مدیریت جهانی را دارد، هر جای دنیا که می‌رود آثار فرهنگی از خود بر جا می‌گذارد خاستگاه انقلاب چنین ملتی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی برتر است، به لحاظ فرهنگ‌سازی و حق‌طلبی در سطح دنیا برتر است، به لحاظ هوش و ذکاوت در صدر است، ملت ایران ملتی است که پیشگام فرهنگ و علم و اندیشه بوده است و دنیا مدیون چنین ملتی است.

*ما به توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران باور داریم

احمدی‌نژاد گفت: ما به توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران برای راهبری یک انقلاب عظیم و انسان‌ساز باور و ایمان داریم. ما باور داریم که ملت ایران دو ماموریت بزرگ را می‌تواند انجام دهد اول آنکه بر اساس اصول انقلاب ایران را بسازد و دوم جهان را اصلاح کند. این مسئله می‌تواند تمام مناسبات دنیا را اصلاح کند، ملت ایران هم شایستگی این را دارد که بتواند تمام دنیا را اصلاح کند و هم توانایی آن را دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما معتقدیم با تکیه بر ایران می‌توان پرچم عدالت و توحید را در تمام جهان برافراشت، معتقدیم با ملت ایران می‌توان نظم جهانی را جایگزین نظم فعلی کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر خاستگاه انقلاب جای دیگری بود من باور دارم به سال اول نمی‌رسید و اصلا شکل نمی‌گرفت. برخی خیال می‌کنند امام از راه رسید و انقلاب شد. در صورتی این طور نیست. انقلاب حاصل هزاران سال تلاش و مجاهدت یک ملت، انبیا و صالحان است اما وقتی به نقطه مناسب رسید امام (ره) با هوشمندی از فرصت‌های تاریخی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه با ملت ایران کارهای بسیار بزرگی می‌توان کرد،‌گفت: ما دو ماموریت داریم، ساختن ایران و دیگری اصلاح جهان. برخی می‌گویند این دو از هم جداست و ما باید ایران را بسازیم چه کار به دنیا داریم در حالی که ما معتقدیم اینها لازم و ملزوم یکدیگر و با هم است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امکان ندارد ما بدون مداخله در مدیریت جهان و اصلاح مناسبات جهانی بتوانیم ایران را به جایگاه شایسته برسانیم. این نشدنی است و نمی‌گذارند.

وی ادامه داد:‌ ما در یک سیستم و مناسبات بین‌المللی عمل می‌کنیم. هیچ کس نمی‌تواند دور خود را ببندند و دیوار بکشد و بگوید من کاری به دنیا ندارم. تجربه آن موجود است. شوروی همین کار را کرد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انسان جهانی است، مگر می‌توانیم بدون ارتباط با جهان کاری کنیم؟ بخصوص ایرانی‌ها که همیشه جهانی فکر کرده‌اند و در همه جا و با هر محیطی سازگار بودند. از طرف دیگر اگر هم بخواهیم آنها نمی‌گذارند. استکبار، استعمار، استثمار و توسعه‌طلبی پدیده‌ای جاری در محیط بین‌المللی است.

وی ادامه داد: این طور نیست که بگوییم دوره استعمار، برده‌داری و  توسعه طلبی گذشته و دیگر کسی کاری به کار ما ندارند و همه عابد، زاهد و مسلمان شده‌اند. این خود فریبی است.

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: به عنوان مثال ما الان می‌خواهیم اقتصاد خود را درست کنیم و امکاناتش را هم داریم اما آنها یک بهانه درست می‌کنند و تحریم‌ها را به راه می‌اندازند حتی اگر تحریم هم نکنند مناسبات بین‌المللی به گونه‌ای است که هر چقدر کار کنیم بخشی از آن به جیب آنها منتقل می‌شود. آنها با مناسبات اقتصاد بین‌الملل جیب ما را خالی می‌کنند.

وی افزود: در بعضی موارد هم ابزار سیاسی و رسانه‌ای را پشت آن می‌آورند و جنگ‌ها و درگیری‌ها را به راه می‌اندازند، آنها  مگر اجازه می‌دهند کشوری مقتدر شود و احیانا سیطره آنها را به خطر بیندازد و یا برای بقیه الگو شود؟

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت در داخل باید چگونه عمل کند، گفت: در داخل کشور ایران باید به یک جامعه نمونه تبدیل شود، ما می‌توانیم پیشرفته‌ترین الگو باشیم. برخی خیال می‌کنند آن دوره‌ای که ایران تقریبا همه جهان را مدیریت می‌کرد به زور شمشیر و قوه قهریه بود در صورتی که اینگونه نبود. آنچنان وجه فرهنگی و تمدنی ایران برجسته بود که دیگران با اشتیاق زیر سیطره فرهنگی ایران می‌آمدند و ایران فرهنگی دایره‌اش بسیار بسیار گسترده‌تر از ایران سیاسی امروز است.

رئیس‌جمهور با اشاره به معیارهای جامعه نمونه خاطرنشان کرد: جامعه نمونه، جامعه‌ای است که در آن توحید و خداپرستی حاکم باشد. توحید نباشد چیز دیگری نیست. زندگی و کارها باید برای خدا باشد و فرصت‌های رفاه و رشد باید برای همه مهیا باشد.

وی ادامه داد: عدالت باید حاکم و فقر و تبعیض نباید وجود داشته باشد. مردم باید عدالت را حس کنند. عدالت باید در عمق نظام، ساختارها، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها نفوذ کند و حاکم شود و همین طور در ظاهر نظام نمایان شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: عدالت هم باید در باطن سیستم باشد و هم بروز و ظهور داشته باشد. باید به گونه‌ای باشد که مردم حس کنند عدالت وجود دارد، در این صورت دو اتفاق می‌افتد ابتدا اینکه مردم پای کار می ایستند و در آن مشارکت و دفاع می‌کنند و دوم اینکه احساس خودباوری به مردم القا می‌شود و استعدادها و علم و حکمت‌شان فرصت بروز پیدا می‌کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کشور باید بسیار پیشرفته و مقتدر باشد یک کشور عقب‌مانده، ضعیف و توسری خور خودش را هم نمی‌تواند نگه دارد چه برسد به اینکه ارزش‌های الهی و انسانی را در دنیا منتشر کند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بخش سیاسی و فرهنگی باور داریم و باید باور کنیم که حکومت برای پیگیری آرمان‌های الهی و خدمت به مردم است. فلسفه حکومت، عدالت است و باید فضای آرمانی و انقلابی در کشور همیشه بانشاط باشد.

وی اظهار داشت: اینکه ۴ نفر شعار انقلابی دهند اتفاقی نمی‌افتد باید فضای عمومی کشور فضای آرمانی وانقلابی باشد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه باید مراقبت کنیم که خدایی ناکرده آرام آرام کسب رأی، پیروزی در انتخابات و حضور در رأس قدرت، به جای آرمان‌ها اصالت پیدا نکند؛ اگر پیدا کرد همه ارزش‌ها قربانی می‌شوند، ببینید برای کسب قدرت در دنیا تن به چه چیزهایی می‌دهند.

وی افزود: همه ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند، لازم باشد به پیامبران هم توهین می‌کنند. فرد برای جمع کردن رای یک مشت آدم ساقط شده مریض و بی‌هویت که دست به زشت‌ترین اعمال ضدانسانی می‌زنند، حاضرند آنان را به رسمیت بشناسند و امتیاز دهند چون اصل قدرت اصالت دارد، باید مراقب باشیم که خدای ناکرده به یکباره چشم باز نکنیم و ببینیم ما همان افراد قبلی هستیم اما ناممان تغییر کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: معمولا در دنیا دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها هدفی جز قدرت ندارد، و ارزش‌ها فدا می‌شود. همه باید مراقب باشیم؛ بیت‌المال امانت مردم است، یکی از زشت‌ترین اقدامات دست‌اندازی به بیت‌المال است، باید خیلی در این زمینه مراقبت کنیم، باید مواظبت کنیم که در دام یک چرخه گمراه‌کننده نیفتیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده تخریب‌ها، توهین‌ها، افترا و کتمان حقیقت و تحریف حقایق و قضاوت‌های ناعادلانه و خلاف‌گویی‌ها وارد ادبیات سیاسی ما نشود. دموکراسی لیبرال حاصلی جز سقوط انسان‌ها نداشته است و انسان‌ها را از عرصه سیاسی به کناری گذاشته است، ببینید چه کسانی در دنیا حاکمند، مجموعه حلقه حاکمان دنیا را اگر جمع بزنیم نمی‌دانم شاید ۱۵ هزار نفر شوند ولی مابقی مردم دنیا معطلند، این مردم نقشی در اداره کشور خودشان ندارند، باید مراقب باشیم که اخلاص و کار برای خدا و ماموریت ساختن ایران و جهان و کمال انسان خودش را با موضوعات دیگری عوض نکند.

احمدی‌نژاد همچنین متذکر شد: معیار تشخیص مردم و توده‌های مردم هستند وگرنه همه خودشان را بهترین معرفی می‌کنند. باید دید برداشت عامه چیست؟ یکی دیگر از مبانی نظر و عمل دولت جایگاه مردم بود، ما معتقدیم مردم صاحب کشور و حکومتند و باید محور همه برنامه‌ها باشند، قانون اساسی ما هم روی این موارد تاکید دارد. باید اراده مردم در کشور حاکم باشد، البته تجربه نشان داده هرجا اراده جمعی ملت ایران شکل گرفته، در جهت خیر، صلاح و آرمان‌ها بوده است البته باور من گسترده‌تر از اینهاست و معتقدم در هرکجای دنیا فرصت انتخاب آزاد را به مردم بدهیم نه با تبلیغات گمراه‌کننده و خفه کردن ذهن‌ها و اندیشه‌ها، فرصت انتخاب آزاد و رقابت برابر بدهیم، توده‌های مردم به آرمان‌های الهی و انسانی رای می‌دهند، حتی در اروپا.

*انتخابات آزاد شدن انرژی اراده یک ملت است

رئیس‌جمهور بر همین اساس متذکر شد: این یک باور است، ما باید هر اقدامی که در کشور انجام می‌دهیم ببینیم آثار و نتیجه آن در زندگی مردم چگونه است، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، عشق به مردم، به رسمیت شناختن پایبندی به حقوق اساسی مردم، اصل است و این موارد فرعیات نیست. برخی در کشور یا در دنیا تصور می‌کنند انتخابات یک صحنه سیاسی است و تمام، در حالیکه ما معتقدیم انتخابات آزاد شدن انرژی اراده یک ملت است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه انتخابات یک اراده است که اعمال می‌شود نه یک کاغذ که به صندوق رای انداخته می‌شود، تصریح کرد: این موضوع اصل است و نباید به آن خدشه‌ای وارد شود، ما با مردم میثاق بسته‌ایم، طبق قانون اساسی باید اراده مردم در اداره کشور حاکم باشد و ما باید از این موضوع صیانت کنیم، یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد اندیشه است، یک ملت با اندیشه زنده‌است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه یک ملت با پویایی اندیشه زنده است گفت: اگر خدای ناکرده در یک جامعه‌ای رشد اندیشه متوقف شود، پویایی اندیشه خدشه‌دار شود، آن جامعه خواهد مُرد، ما معتقدیم که پذیرش اندیشه الهی و اجرای احکام آسمانی باید با آگاهی و معرفت و انتخاب آزاد همراه باشد، جامعه‌ نیازمند اندیشه و آزادی فکری مستمر است و این رمز کمال یک جامعه است، خیلی باید مراقبت کنیم که زایندگی فکری محدود نشود، اگر خدای ناکرده در جامعه‌ای چنین اتفاقی رخ دهد اندیشه، نشاط و بالندگی جامعه دچار اخلال می‌شود. قریب به ۴۰ سال است در اروپا و آمریکا نه تنها هیچ اندیشه جدیدی به بشریت عرضه نشده است و هیچ زایشی اتفاق نیفتاده است بلکه محدود و کنترل کردند، ممنوعیت گذاشتند.

*تحمیل اندیشه به طغیان منجر می‌شود

به گفته وی، تحمیل اندیشه به طغیان منجر خواهد شد، هر اندیشه‌ای را باید با عرضه یک اندیشه بالاتر کنترل کرد. ما فکر می‌کنیم ملت ایران این اندیشه را دارد، حریف همه مکاتب جهانی هستیم، اندیشه حاکم در ایران بالاترین اندیشه است. استفاده از حربه‌های غیراندیشه‌ای در حوزه اندیشه متعلق به فرهنگ انقلاب ما نیست به خصوص حاکمان باید در این زمینه بسیار مراقبت کنند و سعه صدر داشته باشند. با تخطئه و تکفیر کار درست نمی‌شود. باید یک اندیشه برتری را عرضه کنیم. باید نقد عالمانه کنیم، باید فکر بالاتری عرضه کنیم، الان ما در دنیا مدعی هستیم.

رئیس‌جمهوری کشورمان در ادامه متذکر شد: اندیشه دینی و احکام الهی بهترین هدیه خداوند به انسان است، اگر می‌خواهیم این موضوع گسترش یابد لازمه آن تعمیق معرفت و آگاهی، مهربانی، نشان دادن الگوهای عملی است، یعنی اگر من کسی را به عدالت دعوت می‌کنم باید خودم عادل باشم، اگر کسی را به پاکی دعوت می‌کنم باید خودم پاک باشم وگرنه تاثیری نخواهد داشت.

*عدالت منحصر به قوه مجریه و دولت نیست

وی با بیان اینکه باید در عمل الگو باشیم تاکید کرد: یکی دیگر از مبانی مهم عدالت است، عدالت پایه تمام کمالات است، نقطه آغاز است، همه حرفها و آرمان‌ها در گرو تحقق عدالت است. عدالت یک شعار سیاسی نیست که یک حزبی آن را به عنوان تابلو بالای درب نصب کند، عدالت یک حقیقت است، تنها راه است و جز این راهی وجود ندارد، باید عدالت محور همه تصمیم‌ها و تمام برنامه‌ها باشد حتی در نگاه و توجه دولت به مردم و نقاط مختلف کشور عدالت باید حاکم باشد، البته عدالت منحصر به قوه مجریه و دولت نیست.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه جامعه باید عدالت را احساس کند، اظهار داشت: ممکن است جایی عدالت در عمل مورد اجرا قرار گیرد اما جامعه آن را احساس نکند بنابراین معتقدم اگر در جامعه احساس تبعیض شکل بگیرد بسیار خطرناک است.

رئیس‌جمهور کشورمان همراهی با خواست مردم و صیانت از کرامت ملت را دیگر وظیفه دولت دانست و خاطرنشان کرد: دولت وظیفه‌ای جز همراهی با خواست مردم ندارد چرا که جامعه باید حس کند که مدیران و مسئولان به دنبال خواسته‌های آنان هستند و مطالبات واقعی آنان را درک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید این احساس را داشته باشد که کرامتش محفوظ است، اظهار داشت: تاکید می‌کنم جامعه باید این را حفظ کند نه اینکه من این را اینجا بگویم و برای حفظ شدن آن در جامعه باید برنامه‌ریزی‌هایی اعمال شود.

*مدیریت عرصه سیاسی باید کاملا مردمی باشد

احمدی‌نژاد گفت که معتقدم مدیریت عرصه سیاسی باید کاملا مردمی باشد و مردم نیز این را حس و خود را مسئول بشناسند. بنابراین انحصار در همه چیز مضر است و فقط در حوزه اقتصاد محدود نمی‌شود بلکه انحصار در سیاست نیز بد خواهد بود و زمانی یک دولت موفق است که مردم خود را مسئول بشناسند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند که فرهنگ را بعضی دولت‌ها که روی کار بودند حفظ کردند اما باید بگویم که این مردم بودند که تا به امروز فرهنگ را حفظ کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما معتقدیم فاصله افتادن بین دریافت مردم از عرصه عمومی و دریافت مدیران خطرناک است تصریح کرد: اینکه مدیران جامعه را متفاوت‌ از مردم ببینند و یا یک مسئله‌ای را مدیران بگویند بد است و جامعه تشخیص بدهند خوب است بسیار خطرناک است.

*نظام ولایت چتر فراگیری است که همه می‌توانند زیر آن به آرامش و کمال برسند

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اسلام، عدالت و حاکمیت همه متعلق به مردم است، گفت: ما معتقدیم نظام ولایت چتر فراگیری است که همه می‌توانند زیر آن به آرامش و کمال برسند مگر اینکه عده‌ای خود را محروم کنند.

وی اضافه کرد:‌ چتر فراگیر ولایت یک چتر عمومی است و متعلق به هفت میلیارد انسان است و نباید محدود به عده‌ای شود که این بزرگترین جفا به اصل امامت و ولایت است.

احمدی نژاد آزادی را بالاترین هدیه خدا به انسان دانست و تاکید کرد:‌ انسان به این دنیا آمد تا آزادانه خدا را انتخاب کند وگرنه برای خداوند کاری نداشت که انسان را در چرخه خلقت محدود قرار دهد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه باید اجازه پرواز به اندیشه‌ها را صادر کرد گفت:‌ اگر کسی انتقاد و نظر متفاوت بنده داشت باید مراقب بود که طرح انتقادات و نظریات در فضای عمومی کشور با احساس آزادی و کرامت انجام شود.

وی اضافه کرد: خیلی موقع‌ها گفته می‌شود که آزادی در حد بالایی وجود دارد و همه حرف‌ها هم گفته می‌شود اما باز شخصی می‌گوید من نمی‌توانم همه حرفهایم را بزنم و بر این باور است که حرفهای ناگفته زیادی دارد بنابراین باید این احساس شکل گیرد که هر کسی هر حرفی که می‌تواند بزند و این افتخار ماست و اداره همچین جامعه‌ای نیز افتخار به شمار می‌رود. هر چقدر مردم پیشرفته‌تر، عالم‌تر و آزادتر باشند جمهوری اسلامی متعالی‌تر، پیشرفته‌تر و مقتدرتر خواهد بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت در این مدت با حساسیت بسیار بالا از اصول خود مراقبت کرده که به آن پایبند باشد تصریح کرد: ما به اصول خود به عنوان باور پایبند بودیم نه به عنوان یک شعار سیاسی و فکر می‌کنیم مسیر کمال ملت، انقلاب و آرمان ما این باورهاست.

رئیس‌جمهور کشورمان معتقد است دولت نهم و دهم بالاترین احترام را به آزادی‌ها قائل بوده است و به گفته وی هیچ کس در اهانت و انتقاد به دولت کوچکترین نگرانی ندارد.

وی همچنین گفت که دولت فاصله‌ها را برداشت البته نه صد درصد بلکه سعی در برداشتن آنان کرد.

احمدی‌نژاد به اقدامات دولت خود در حوزه فرهنگ نیز اشاره و خاطرنشان کرد:‌ توجه ما به بخش فرهنگ بالا بود و اعتبارات این بخش را چند برابر کرده به خصوص اعتبارات حوزه  دین و قرآن را به بیش از ۲۷ برابر افزایش دادیم.

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ما وقتی اعتبارات دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و غیر مردمی را بالا بردیم خدا می‌داند که هیچ توقعی از آنان نداشتیم حتی توقع یک تشکر چون مسئولیت اداره کشور با ما و مسئولیت کارهای فرهنگی نیز با آنان است. آنان نیز باید پاسخگو باشند.

*بنده احمدی نژاد مخالفان خود را نیز دوست دارم

وی گفت که بیشترین کمک به مطبوعات در دوران دولت نهم و دهم صورت گرفته است و دولت همه را دوست داشت، خدا شاهد است که بنده احمدی‌نژاد مخالفان خود را نیز دوست داشت. چرا که نمی‌توانیم  دوست نداشته باشیم و ما به همه احترام گذاشتیم و هیچ کس به خاطر مخالفت با دولت از حق خود محروم نشد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت به هیچ کس بی‌احترامی و بی‌صداقتی نکرد حتی به دشمنان خود، بنابراین خدا شاهد است اگر دشمنان بشریت از ما مشورت می‌خواستند به آنان بی‌صداقتی نمی‌کردیم. البته لزوما همه حقایق را نمی‌گفتیم.

رئیس‌جمهور کشورمان به حضور پررنگ دولت در جای جای میهن اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: دولت خود را متعلق به همه کشور می‌داند و بیشترین سطح ارتباط با توده‌های مردم در این دولت صورت گرفت. شاید روزی به اندازه عمر دولت باید بنشینم و بنویسم.

وی با تاکید بر اینکه باید ملت را حس کرد، اظهار داشت: هنگامی‌ که یک پیرزن، کودک، جوان، دختر و یا پسر به ما رجوع می‌کرد با همه احساساتش و همه اعتمادش می‌آمد.

*دولت محرم اسرار مردم است

وی با بیان اینکه دولت الان محرم اسرار مردم است، گفت: از یک دختر که خاطرخواه پسری بود که به آن دسترسی نداشت و رویش نیز نمی‌شد به آن نزدیک شود و از ما کمک می‌خواست تا کاری کنیم همدیگر را بشناسند تا همه چیز؛ مردم به ما نامه می‌نوشتند و تمام اسرارشان را روی کاغذ می‌آوردند و به ما می‌گفتند که به ما کمک کنید.

احمدی‌نژاد معتقد است که حکومت اسلامی باید محرم اسرار ملت باشد و به گفته وی دولت سعی کرد فارغ از دسته‌بندی‌های مرسوم سیاسی از همه توانمندی‌ها استفاده کند و گفت: البته ادعای شناختن همه توانمندان کشور را نیز نمی‌کنیم ولی سعی‌مان استفاده حداکثری از همه بوده است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: فکر می‌کنم در کشور این موضوع نهادینه شده است که همه انقلاب، کشور و دولت متعلق به مردم و برای مردم است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت همیشه در کنار مردم بوده و از رأی آنها دفاع کرده است، اظهار داشت: بهترین و پرشورترین انتخابات در این دوره برگزار شد؛ البته همه دولت‌ها محترم هستند اما طبق آمار مقایسه‌ای در دولت‌های قبلی مشارکت در روز اول نسبت به روز آخرشان کاهش داشته است در حالیکه در این دولت افزایش داشته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری هفت انتخابات در دولت فعلی تأکید کرد: انتخابات ۸۴،‌ ۸۸ و ۹۲ در کمال سلامت برگزار شد؛ در سال ۸۴ مشخص بود موضع دولت که رقیب ما بود چیست اما بحث‌هایی را که مطرح شد بنده پاسخ ندادم چرا که وارد مجادلات این چنینی شدن کار غلطی است.

*ناگفته‌های احمدی نژاد از انتخابات ۸۸

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها امانت‌دار رأی مردم بوده‌اند تصریح کرد: بنده به همکارانم در وزارت کشور در تمام این هفت انتخابات و حتی سال ۸۸ و در انتخابات ریاست‌جمهوری با قاطعیت گفتم که تک تک رأی مردم امانت است و اگر بشنوم که کسی تصمیم دارد کار خلاف قانون انجام دهد با او برخورد خواهم کرد و نفع و علیه چه کسی مهم نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سیستم انتخاباتی ما اجازه جابه‌جایی در آرا را نمی‌دهد خاطرنشان کرد: انتخابات و نظارت در آن کاملاً مردمی است از این رو دولت همواره مورد اعتماد مردم بوده و امروز نیز چنین است.

احمدی‌نژاد با اشاره به مشارکت ۲۸میلیونی در سال ۸۴ و ۴۰میلیونی سال ۸۸ تصریح کرد: در این دوره بالاترین همبستگی ملی اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور به مسئله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: آنها با یک ملت یکپارچه و متحد مواجه بوده و هستند.

وی در تشریح بخش اقتصاد تصریح کرد: دولت در بخش اقتصاد با یک نظریه و برنامه وارد شد چرا که سالها بود مابین اقتصاد کمونیستی و سرمایه‌داری در هروله و سعی و صفا بودیم و مبانی اقتصاد ملی و اسلامی تعریف نشده بود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در اقتصاد سرمایه‌داری و کمونیستی سرمایه متعلق به یک عده قلیلی بوده و سایر مردم هیچ‌کاره محسوب می‌شوند ادامه داد: کشور ما یک نسخه‌برداری از اقتصاد سرمایه‌داری داشت در حالیکه این یک اقتصاد تبعیض‌آلود است و راه کمال انسان‌ها را می‌بندد.

رئیس‌جمهور به معضلات اقتصاد غیراسلامی پرداخت و اظهار داشت: در اقتصاد سرمایه‌داری جریان سرمایه انسانی و مادی از مناطق محروم‌تر به سمت مناطق برخوردار است و از عمومیت به سمت انحصاری شدن است و در این اقتصاد اکثریت مردم یا کارگر یا منفعل هستند و فقط عده قلیلی تصمیم می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه نباید مانع حضور فعال مردم در اقتصاد شد یادآور شد: باید ۲۷میلیون نیروی کار جامعه در تصمیم‌گیری و اندیشه فعال باشند و در این صورت کشور پیشرفت خواهد داشت؛ بستر این نابسامانی و جریان سوء ثروت نظام توزیع یارانه‌ها، نظام بانکی، مالی، گمرکی، تصدی‌گری دولت و برخی از قوانین بود که ثروت را از محرومین به افراد پولدار منتقل می‌کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه مردم باید در حوزه اقتصاد بالنده باشند و آنها میدان‌دار بوده تا نتیجه اقتصاد به خودشان بازگردد، افزود: جامعه اسلامی نیازمند مردمی توانمند است و اقتدار ملی برآمده از توانمندی آنهاست چرا که با مردم ضعیف نمی‌توان از اقتدار ملی برخوردار بود.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت در سخت‌ترین شرایط رکود بین‌الملل، تحریم‌ها و فشار داخلی با یک برنامه روشن سعی کرد جریان سوء سرمایه‌داری را معکوس و سرمایه را از پائین‌ترین طبقات جامعه توزیع کند که یکی از مصادیق آن هدفمندی یارانه‌هاست.

وی با اشاره به جفاهایی که به هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رئیس صندوق بین‌المللی پول به همه کشورها بیانیه داده و گفته است این اقدام ایران الگو و عالمانه است و از آنها خواسته که در ایران آموزش ببینند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ۱۵ سال قبل از این دولت ۲هزار و ۸۰۰میلیارد تومان واگذاری و در این دولت ۱۱۹هزار میلیارد واگذاری صورت گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌هایی همچون مسکن مهر،‌ قرض‌الحسنه، افزایش حقوق مستمری بگیران، بنگاه‌های کوچک و سفرهای استانی و همچنین بنیاد نخبگان ادامه داد: ستاد کشاورزی ۱۲هزار میلیارد تومان وام ارزان را به روستاها و طبقات پائین برد.

وی به عمران گسترده شهری و روستایی، توسعه آموزش عالی، توزیع عدالت سرمایه‌گذاری که به صورت پروژه اجرا شده است، اشاره کرد و افزود: فعالتر شدن عموم مردم در اقتصاد از اهداف این طرح‌هاست؛ اکثر مردم یا کارگر هستند یا خویش‌فرما و در این دولت سه میلیون نفر به بخش خویش‌فرما اضافه شده است که این به معنای حضور فعال‌تر مردم است.

احمدی‌نژاد به ارتقای سطح دانش عمومی در دولت خود پرداخت و یادآور شد: فاصله برخورداری در این دولت کاهش یافته و نسبت مخارج دهک پر درآمد به کم درآمد از حدود ۱۴ به زیر ۱۰ رسیده است و در روستاها از ۱۲٫۷۴ به ۸٫۸۱درصد رسیده است و ضریب جینی و شاخص توسعه انسانی و امید به زندگی نیز بهبود داشته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امید به زندگی از ۷۰٫۲ سال به ۷۳٫۲ سال رسیده است و این اندازه‌گیری‌ها به صورت دائمی انجام می‌شود.

*افزایش سه هزار دلاری درآمد سرانه مردم ایران

احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش قدرت خرید ملت ایران با توجه به شاخص برابری خرید گفت: با توجه به این شاخص، بیش از ۳ هزار دلار درآمد مردم اضافه شده است و تولید نیز احیا شده که من آمارهای آن را ارائه کردم.

وی افزود: امروز اقتصاد ایران بزرگتر و توانمندتر شده، تحمل نوسانات بیشتر و تحریم‌های سخت مهار شده است و ما اعتقاد داریم تحریم‌های سخت‌تر نیز قابل مهار است.

وی ادامه داد: امروز یک جهش علمی در کشور اتفاق افتاده است در تمام عرصه‌های علمی ما شاهد جهش هستیم. جایگاه ما در جهان درعلوم فضایی و هسته‌ای نیز تثبیت شده و آنها نمی‌توانند کاری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه معادله معکوس جواب نمی‌دهد، تاکید کرد: زمانی که ما می‌خواستیم هسته‌ای شویم نتوانستند جلوی ما را بگیرند و حالا هم نمی‌توانند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این طور نیست که ما از آنها خواهش و التماس کنیم و آنها به ما فناوری بدهند. مناسبات جهانی اینگونه نیست.

وی گفت: حتی اگر بخواهیم گفت‌وگو هم کنیم باید از موضع اقتدار گفت‌وگو کنیم چرا که گفت‌وگو از موضع انفعال سبب ضعف است.

وی افزود: یکی از اصول سیاست خارجی ما هدیه فناوری‌های بالا به رؤسای جمهور بود و در سفر اخیر به روسیه یک دستگاه جراحی مغز به آقای پوتین هدیه شد که تنها دو کشور آمریکا و آلمان آن را می‌ساختند و مخصوص جراحی مغز است تاکنون بیش از ۳۰۰ جراحی مغز توسط این دستگاه انجام شده و در حال جایگزینی دستگاه‌های آلمانی و آمریکایی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در فرهنگ ورزش و عمران نیز همین گونه است. امروز والیبال ایران در عرصه جهانی می‌درخشد و تمام جوانان ورزشکار به دنبال حضور در المپیک هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تولیدات دولت در بخش فرهنگ گفت: البته اینگونه نیست که هر کاری که در عرصه فرهنگ صورت گرفته است مورد تائید نظام و دولت باشد اما شما ببینید تنها در بحث انتشار کتاب، این میزان یه ۱۶۵ عنوان رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در عرصه سیاست خارجی گفت: معلوم است که جهان تحت سلطه، یک نظم یکسویه است و ما آن را نمی‌توانیم پنهان کنیم. با خوردن قهوه و چای نمی‌توان مسائل را حل کرد در دنیا نیز مناسبات سرمایه‌داری جریان دارد.

*تزریق سی و دو هزار میلیارد دلار از سوی آمریکا

احمدی‌نژاد گفت: با سیل سرمایه انسانی و مادی به سمت کشورهای سرمایه‌داری در دنیا، هر روز فاصله‌ها و تبعیض‌ها بیشتر می‌شود به طوری که بر اساس آمار سازمان ملل، هر روز به تعداد افراد گرسنه اضافه می‌‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این صورت است که فعالیت‌ها و قدرت در دست عده‌ای خاص قرار می‌گیرد فعالیت‌های غیرمولد افزایش پیدا می‌کنند. یکی از راه‌های کسب درآمد، جنگ ارزی است و با بازی کردن با قدرت برابری ارزها ناگهان میلیاردها تومان از جیب ملت‌ها می‌رود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دلار ۸۰ سال است پول جهانی است، گفت: بدون اینکه کالایی را تولید کرده باشند، هر روز دلار را به دنیا تزریق می‌کنند و آن را از جیب ملت‌ها برمی‌دارند. از ۱۹۷۳ تا ۴ سال قبل، ۳۲ هزار میلیارد دلار به دنیا تزریق شده است. و همه اینها از جیب ملت‌ها برداشته شده است.

وی افزود: بورس‌های جهانی یکی از محمل‌های انتقال ثروت به کشورهای سرمایه‌داری است چرا که کشورها در بورس‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و ناگهان ارزش آن ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و تنها در دست ملت‌ها یک تکه کاغذ می‌ماند. یکی از کشورهای شرق آسیا سه هزار میلیارد دلار اوراق قرضه و ذخایر در اختیار دارد اما این به چه درد آن کشور می‌خورد.

*سیاست های جهانی متمرکز است

وی در ادامه با اشاره به ذخایر و بدهی‌های کشورهای مختلف گفت: آمریکا به تنهایی نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و آن را از جیب کشورهای مختلف خرج کرده است که معادل تولید ناخالص ملی آن کشور است. ژاپن تنها ۴ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد اما نزدیک به ۸ هزار میلیارد دلار بدهی دارد. اما هنوز در حال فعالیت است چرا که از طریق سازوکارهای بین‌المللی مشکلات خود را به سایر کشورها منتقل می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های جهانی متمرکز است عده‌ای در شورای امنیت نشسته‌اند و برای سایر کشورها تصمیم گرفته‌اند بانک‌های جهانی،‌ بیمه‌های حهانی و مراکز سیاست‌گذاری جهانی همگی در دست عده‌ای خاص هستند که برای انتقال ذخایر ملت‌ها به جیب عده‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: یک جنگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی علیه ملت‌ها برپاست و ما در برخورد با این نظام دو راه بیشتر نداریم یک راه این است که این نظام را بپذیریم و در آن حذف می‌شویم و در سلسله مراتب انتقال پول از جیب ثروتمندان به جیب فقرا جایی را کسب کنیم.

*دولت هیچ وقت به دنبال هضم شدن در نظام جهانی نبوده است

وی ادامه داد: راه دوم، تعامل و استفاده کردن از تمام ظرفیت‌ها برای جایگزین کردن این نظام است.

وی افزود: دولت هم راه دوم را انتخاب کرده‌ و حتی یک ثانیه هم در ذهن ما نیامده است که در این نظام هضم شویم و کاری کنیم که ارباب قدرت جهانی از ما خوششان بیاید.

احمدی‌نژاد گفت: آنها با یک ایدئولوژی روشن دنیا را اداره می‌کنند آیا ما باید در نقطه مقابل آنها بایستیم و یک ایدئولوژی روشن پیشنهاد دهیم.

وی افزود: آنها چند نکته را مرتب یادآوری می‌کنند که آنهم آزادی فردی و دموکراسی است که نظام سیاسی را تشکیل می‌دهد و نظام سرمایه‌داری که نظام اقتصادی آنها را به وجود آورده است. آنها اینرا آنقدر زیبا تعریف می‌کنند که کسی متوجه نمی‌شود که در زیر آن همان غارتگری است. مبنای اصلی اندیشه سرمایه‌گذاری تنها اندیشه‌ای برپایه اصلح و تنازع بقاست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: شما به وضوح می‌توانید در فیلم‌های آمریکایی ببینید. آیا یک فیلم را پیدا می‌کنید که در آن اندیشه تنازع بقا برقرار نباشد.

*بیش از صد سفر خارجی رفتم

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت با برنامه وارد عرصه سیاست خارجی شد، به سفرهای خارجی خود اشاره کرد و گفت که در طول دولت‌های نهم و دهم بیش از ۱۰۰ سفر خارجی داشته‌ است.

احمدی‌نژاد افزود: در برخی سفرها که ۹۶ ساعت طول کشیده ۵۴ ساعت آن را در هواپیما بودیم و سختی‌ها را تحمل کردیم چون باید می‌رفتیم تا پیام خود را به دنیا برسانیم.

*باید میخ را می‌کوبیدیم

وی ادامه داد: من ۹ بار به سازمان ملل رفتم و برخی می‌پرسیدند چرا باید همه اجلاس‌های سالانه را بروم اما معتقد بودم که باید از یک نقطه اوج استفاده می‌کردیم و میخ را می‌کوبیدیم و برمی‌گشتیم.

*در ۹ سفر به نیویورک هیچ جا را ندیدم

رئیس‌جمهور گفت:‌همه سفرهای من به نیویورک سفرهای کاری بود و در سفرهایم به جز خیابان مسیر هتل محل اقامت تا سازمان ملل را ندیدم و کل سفر به کار و مصاحبه اختصاص داشت.

احمدی‌نژاد افزود: برخی فکر می‌کردند ما بدون برنامه می‌رفتیم و با ۳۰ رسانه حرف می‌زدیم و برمی‌گشتیم در حالی که این کار با برنامه و طراحی در قالب یک نقشه انجام می‌شد.

*برای روحانیون بودایی سخنرانی کردم

وی ادامه داد: من صدها سخنرانی در مجامع گوناگون داشتم و حتی برای روحانیون بودایی نیز سخنرانی کردم و همین حرفها که حرفهای جهانی و فطری است برای آنها بیان کردم و در واقع از همه ظرفیت‌های جوامع و رسانه‌ها استفاده کردیم.

رئیس‌جمهور گفت: مسئول یکی از رسانه‌ها به من گفت که روسای جمهور وقتی به آمریکا می‌آیند پول می‌دهند تا با آنها مصاحبه کنیم و بعد هم سوالهایشان را هماهنگ می‌کنم.

احمدی نژاد ادامه داد: آن فرد گفت تو می‌آیی اینجا و با دهها خبرنگار از رسانه‌های مختلف مصاحبه می‌کنی و آنها آزادانه سوالهایشان را می‌پرسند و همه از رسانه می‌ترسند و رسانه‌ها از شما.

*دچار تناقض نشدیم

وی تصریح کرد: آنها از من می‌پرسیدند که ماجرا چیست و من گفتم ما پیامی داریم که صادقانه مطرح می‌کنیم و چون اندیشه و برنامه داریم و صادقانه برخورد می‌کنیم دچار تناقض نمی‌شویم.

رئیس جمهور گفت: امروز بحث جایگزینی حکومت جهانی در دنیا مطرح است این سوال مطرح شده که بعد از شکست مارکسیسم، کمونیسم و سرمایه‌داری چه حکومتی باید جایگزین شود.

احمدی‌نژاد افزود: امروز موافق و مخالف به طور جدی به موعود می‌اندیشند و درباره آن بحث می‌کنند و استکبار هم به خوبی آثار طرح این بحث را می‌داند و با آن مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: آنها صدها فیلم علیه مهدویت ساخته‌اند که عمده آنها در طی ۸ سال اخیر بوده و بارها تلاش کردند که ما به نیویورک نرویم.

«در سال اول تهدید کردند که اگر به نیویورک بروم مرا دستگیر می‌کنند و هواپیمای ما را می‌گیرند و شورای معاونین وزارت خارجه قبل از این که دولت را تحویل بگیریم به من گفتند که نروم اما من تاکید داشتم که باید بروم.

رئیس‌جمهور گفت: هیچ گاه اجازه ندادیم که آمریکایی‌ها فرصت تاریخی پیام‌رسانی را از ما بگیرند گرچه آنها بارها تلاش کردند ما را از طریق رسانه‌هایشان تخریب کنند.

احمدی‌نژاد افزود: آنها به رسانه‌هایشان خط می‌دادند و نگاه تنازع بر بقا داشتند که فکر می‌کردند با رسانه می‌توانند بجنگند در حالی که ما رسانه را هدایتگر و ابزار تعامل و همفکری برای کشف حقیقت می‌دانیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریم گفت‌وگوی رسانه‌ای با او در جریان سفرهایش به نیویورک اظهار داشت: رسانه‌ها برای جذب مخاطب و مشتری با ما مصاحبه می‌کردند.

«حتی یکی از افراد که بداخلاق و صهیونیسم بود و ما را تحریم کرد وقتی استقبال همکارانش را دید به التماس افتاد و یکی دو بار هم با ما گفت‌گو کرد که البته سعی داشت بی‌ادبی کند که ما جواب او را دادیم و دفعه بعد هم همراهانم اجازه ندادند مصاحبه کنم که البته من راضی نبودم.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اتفاقات دانشگاه کلمبیا اظهار داشت: یکی از دوستان معتقد بود که ما در آن قصه شکست خوردیم چرا که از موضع دانشگاه به ما اتهام وارد شده بود.

احمدی‌نژاد افزود: من به او پاسخ دادم که شما نباید ظاهر قضیه را ببینید چرا که در واقع آنها شکست خوردند و وقتی کم آوردند فحاشی کردند و ما جواب دادیم و دنیا قضاوت کرد.

وی ادامه داد: آنها سعی کردند ما را جنگ‌طلب معرفی کنند چرا که گفته بودیم صهیونیست‌ها رفتنی هستند اما الآن هم می‌گویم که آنها رفتنی هستند چون فلسفه وجودیشان را از دست دادند و چه بخواهند و چه نخواهند می‌روند.

«ما از عشق به انسان‌ها، صلح، عدالت و مهرورزی و بهار صحبت کردیم اما آنها ما را جنگ‌طلب معرفی کردند.»

رئیس‌جمهور گفت: بحث هولوکاست را نیز ما از موضع انسانی مطرح کردیم و گفتیم فرض کنیم که چنین اتفاقی افتاده، چرا فلسطینی‌ها باید تاوان آن را بدهند.

احمدی‌نژاد افزود‌: ما گفتیم اگر بخواهید مسئله فلسطین را حل کنید راه حل آن این است که مشترکاً کسی را که جرمی را مرتکب شده مجازات کنیم نه اینکه اینگونه باشد که گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری.

وی تأکید کرد:‌ طرح مسئله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد چون تنها عنصر قدسی باقیمانده در این نظام بود.

احمدی‌نژاد گفت:‌ برای نظام سرمایه‌داری خدا، پیامبر، دین و ارزش‌ها قداست ندارد و تنها محوری که همه نسبت به آن تعصب داشتند که کسی نباید وارد آن شود مسئله هولوکاست بود که ما بسیجی‌وار درباره آن سخن گفتیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اندیشه مهدوی فراتر از مذاهب رایج و برای همه انسانهاست، اظهار داشت: دولت در اصلاح جهان دنبال جنگ نبوده و ما بر لزوم تبادل فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها و تعامل سازنده تأکید داریم.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه اگر با منطق روی اصول خود بایستیم پیروزیم، افزود: در حوادث منطقه، چه در تحلیلی و چه در موضع‌گیری باید خیلی مراقب باشیم و اصول قطعی را فراموش نکنیم تا دچار تناقض نشویم.

وی از حقوق مردم، آزادی و عدالت و کرامت برای همه به عنوان اصول قطعی نظام اسلامی یاد کرد و با تأکید براینکه راه رسیدن به آنها جنگ نیست بلکه همبستگی و همکاری است، متذکر شد: باید مراقب دشمنان قسم‌خورده باشیم و از آنها غفلت نکنیم و طوری رفتار کنیم که حرف ما در دنیا از اعتبار نیافتد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به تشریح دستاوردهای سیاست خارجی دولت خود پرداخت و گفت: در سایه سیاست خارجی دولت، جایگاه ایران در دنیا ارتقاء یافت.

وی افزود امروز گفتمان جهانی تغییر کرده است و پاکی و عدالت مورد توجه همگان قرار گرفته و نام ایران در دنیا اعتلاء یافته است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر امروز نام احمدی‌نژاد به عنوان فرزند کوچک ملت در دنیا محبوب شده به خاطر این فرهنگ و اندیشه و ایران و نشانگر موفقیت سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: برای اصلاح NPT در سازمان ملل نقشه کشیدند و نشست سراسری گذاشتند و کسی از سران نرفت و فقط رئیس‌جمهور آمریکا گفت که شرکت می‌کنم و می‌خواست یک طرفه نظراتش را ارائه کند.

احمدی‌نژاد افزود: در پیش‌نویس آورده بودند که ایران باید فعالیت هسته‌ای خود را متوقف کند و من به محض اطلاع از این مسئله گفتم که به نیویورک می‌آیم که برای آنها غیرمنتظره بود و آنها جا زدند.

وی ادامه داد: ما رفتیم آنجا و یازده پیشنهاد دادیم که ۱۰تای آن آمد و در متن محکومیت ایران کنار رفت و به جای ایران رژیم صهیونیستی در متن قرار گرفت که باید نسبت به برنامه‌های خود شفاف‌سازی کند.

«در سایه پرداختن به موضوع هسته‌ای حقانیت و مظلومیت و استحکام و پایداری و الگو بودن ایران اسلامی اثبات شدو بحث تغییر نظام جهانی و مهدویت مورد توجه قرار گرفت و وحدت ملی ما تقویت شد.»

احمدی‌نژاد تأکید کرد: اجلاس غیر متعهدها که در تهران برگزار شد به گفته خود آنها یکی از موفق‌ترین اجلاس‌ها در پنجاه سال اخیر بود و همین حرف‌های ما در آنجا سند شد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی در کشورمان تصریح کرد: امروز جبهه نظام سرمایه‌داری به هم ریخته و دچار انفعال و اشکال در تحلیل و دریافت شده است.

رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش گفت: باید خود را در سطح مدیریت جهانی باور کنیم که اگر باور کردیم طور دیگری می‌اندیشیم و نوع دیگری برنامه ریزی و عمل می‌کنیم و باید با استفاده از این فرصت در نقطه اوج بایستیم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مأموریتی جز زمینه‌سازی برای حکومت جهانی ندارد و اگر ایران را می‌سازیم در همین مسیر است.

وی ادامه داد: رمز اقتدار ولایت فقیه این است که پشت آن یک اندیشه عمیق الهی و آسمانی و تاریخی قرار دارد و ما باید دنیا را برای پایان دادن به مظلومیت هزار و ۱۷۰ ساله امام حی بسیج کنیم.

«ما برای ۲۵ سال خانه نشینی امیرالمؤمنین (ع) صدها سال است گریه می کنیم ولی برای هزار و ۱۷۰ سال خانه نشینی امام حاضر که حکومت جهانی متعلق به اوست ناراحت نیستیم و حرکتی نمی کنیم در حالیکه که اصلی ترین تکلیف ما و راه نجات بشریت پایان مظلومیت اوست»

رئیس‌جمهور با تقدیر از عملکرد رسانه ملی در همراهی با دولت تصریح کرد: ایمان دارم ملت بزرگ ایران و رهبری گرانقدر آن به خوبی قدر فرصت تاریخی انقلاب را می‌داند و عزمت مسئولیت را می‌شناسد و آینده درخشان متعلق به بشر و ملت ایران است.

احمدی‌نژاد خود را قطره‌ای کوچک از ملت ایران و در خدمت آنها دانست و سخنان خود را با عبارت عزیز و سربلند و موفق باشید خاتمه داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5507

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.