عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نرخ ارز کشور، فقط نرخ ارز مبادله‌ای است، گفت: مابه‌التفاوت ارز ۱۲۲۶ تومانی و مبادله‌ای را به عنوان یارانه‌ برای کالاهای اساسی، تعیین شده و قیمت آنها از این محل افزایش نمی‌یابد.   هادی قوامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره ...

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نرخ ارز کشور، فقط نرخ ارز مبادله‌ای است، گفت: مابه‌التفاوت ارز ۱۲۲۶ تومانی و مبادله‌ای را به عنوان یارانه‌ برای کالاهای اساسی، تعیین شده و قیمت آنها از این محل افزایش نمی‌یابد.

خبرگزاری فارس: فقط یک نرخ ارز وجود دارد/کالاهای اساسی مشمول ارز مرجع، یارانه می‌گیرند

 

هادی قوامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به قانون بودجه سال ۹۲، اظهارداشت: بر این اساس فقط یک نرخ ارز وجود دارد و آن هم نرخ مبادله‌ای است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای جبران افزایش قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ۱۲۲۶ تومانی یارانه‌ای تمهیدی در قانون بودجه نظر گرفته است، گفت: بله؛ مابه‌التفاوت ارز ۱۲۲۶ تومانی و مبادله‌ای به عنوان یارانه‌ برای این کالاهای اساسی پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: با توجه به تخصیص یارانه، نباید به دلیل افزایش نرخ ارز مرجع، شاهد رشد قیمت آنها در بازار باشیم.

به گزارش فارس، در قانون بودجه سال جاری ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5485

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.