مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: برخی از واحدهای صنعتی و اقتصادی در هرمزگان برای پوشش رویدادهای خود بدون توجه به این ظرفیت رسانه‌ای موجود در استان، حاضر هستند مبالغ هنگفتی را برای انتقال خبرنگاران از مرکز هزینه کنند. Tweet   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه‌ رکن‌الدینی عصر امروز در نشستی با بیان اینکه معرفی ...

مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: برخی از واحدهای صنعتی و اقتصادی در هرمزگان برای پوشش رویدادهای خود بدون توجه به این ظرفیت رسانه‌ای موجود در استان، حاضر هستند مبالغ هنگفتی را برای انتقال خبرنگاران از مرکز هزینه کنند.

خبرگزاری فارس: بی‌توجهی برخی از واحدهای صنعتی به ظرفیت‌ رسانه‌ای هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه‌ رکن‌الدینی عصر امروز در نشستی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندهای رسانه‌ها یکی از اهداف بازدید خبرنگاران هرمزگان از مجتمع فولاد مبارکه بود اظهار داشت: طبق رایزنی‌های انجام شده با مسئولان فولاد مبارکه مدیران مسئول و سردبیران مطبوعات محلی هرمزگان نیز در آینده‌ایی نزدیک با هماهنگی خانه مطبوعات از فولاد مبارکه بازدید و تعامل بیشتری ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هرمزگان از نظر کیفی و کمی در بخش رسانه در جایگاه مطلوبی قرار دارد تصریح کرد: فولاد هرمزگان در میان صنایع غرب هرمزگان در بهره وری از این ظرفیت‌های بالقوه پیشگام بوده است که انتظار داریم توجه بیشتری به مطبوعات محلی شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب فولاد هرمزگان در به انجام رسیدن این بازدید گفت: بازدید از فولاد مبارکه در ارتقای دانش خبرنگاران حوزه صنعت به ویژه خبرنگاران حوزه فولاد و آشنایی میدانی آنان با فعالیت‌های مجتمع‌های فولاد تاثیر بسزایی دارد.

رکن‌الدینی خاطر نشان کرد: متاسفانه بارها شاهد حضور بسته و سلیقه‌ای خبرنگاران خارج استان برای پوشش رویدادها و وقایع به دعوت برخی از صنایع استان بوده‌ایم در حالی که ما در استان علاوه برداشتن بیش از ۱۶ نشریه محلی و ۵۰ نمایندگی و سرپرستی تمام رسانه‌های مکتوب و نمانیدگی ۱۰ خبرگزاری سراسری برخورداریم که خوشبختانه اقدامات اخیر خانه مطبوعات استان با همکاری فولاد هرمزگان تغیر بزرگی در این رویکرد به وجود آورده است.

این فعال رسانه‌ای در هرمزگان با اشاره به اینکه حضور صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در هر استانی موجبات تعالی همه جانبه آن منطقه را فراهم می‌سازد اظهار داشت: توقع داریم صنایع استان همانند فولاد هرمزگان در بهره‌مندی رسانه‌ها از این ظرفیت‌های به وجود آمده بیش از پیش ما را یاری کنند.

وی گفت: گسترش کیفی و کمی در ارتباطات سازنده رسانه‌های هرمزگان با سازمان‌ها و شرکت‌ها به ویژه صنایع بزرگ استان و ارتقای تعاملی سازنده بین آنها از مجموعه اهداف دنبال شده در خانه مطبوعات هرمزگان است که بخشی از آن با همکاری مجتمع فولاد هرمزگان محقق شده است.

مدیر عامل خانه مطبوعات هرمزگان ابراز داشت: تداوم این بازدیدها می‌تواند خبرنگاران را در راستای تفهیم مفاهیم و اطلاعات تخصصی در هر حوزه‌ای به خوانندگان بیش از پیش یاری دهد که این مهم کمک بسزایی در تخصصی‌تر شدن حوزه فعالیت خبرنگاران استان می‌کند.

رکن الدینی ادامه داد: بطور حتم بهره‌وری از خبرنگاران استانی با هزینه‌ای به مراتب کمتر از خبرنگاران خارج از استان و بازخوردی مناسب در پوشش اخبار صنایع استان رویکردی سازنده و مهم است که امیدواریم صنایع استان پیش از پیش به این مهم توجه کنند.

این فعال رسانه‌ایی هرمزگان در ادامه سخنان خود از خبرنگاران استان خواست تا مضاعف ساختن تلاش خود و با تولید و انتشار اخبار سازنده و مفید توانمندی حقیقی و واقعی خود را با هدف ارتقای جایگاه خبرنگاران در استان به اثبات برسانند.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین خانه‌های مطبوعات هرمزگان و اصفهان

همچنین رکن‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید دو روزه خبرنگاران از کارخانه فولاد مبارکه اظهار داشت: در جریان این سفر نشستی صمیمی با اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات اصفهان، مسئولان رسانه‌ایی فولاد مبارکه و جمعی از خبرنگاران هرمزگانی در باغ فردوس اصفهان برگزار شد و عملکردها و فعالیت‌های خانه‌های مطبوعات دو استان توسط مدیران عامل این خانه تشریح و ظرفیت‌های دو استان معرفی شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات طرفین می‌تواند به بهبود کیفی برنامه‌ها کمک کند گفت: با انعقاد تفاهمنامه همکاری می‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای عملیاتی ساختن برنامه‌ها انجام داد.

گفته می‌شود در هرمزگان علاوه بر فعالیت ۱۶ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی و سرپرستی رسانه‌های مکتوب سراسری و منطقه‌ای و ۱۰ خبرگزاری‌ رسمی نیز فعالیت دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5481

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.