در اغلب مردانی که افسرده اند، علایم بی قراری دیده می شود اگر در مورد یک موضوع عاطفی صحبت کنند، بی قرار می شوند و افکار منفی که به طور مداوم همراهشان است، باعث ناراحتی شان می شود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا می شوند علاقه خود را ...

در اغلب مردانی که افسرده اند، علایم بی قراری دیده می شود اگر در مورد یک موضوع عاطفی صحبت کنند، بی قرار می شوند و افکار منفی که به طور مداوم همراهشان است، باعث ناراحتی شان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا می شوند علاقه خود را به فعالیت هایی که دوست داشته اند از دست می دهند. با این حال علایم افسردگی در افراد مختلف به ویژه در زنان و مردان متفاوت است. در این مطلب برخی از علایم افسردگی در مردان را بررسی می کنیم.

 

*خستگی مفرط

 

افراد افسرده دچار تغییرات فیزیکی و جسمی می شوند. این افراد دچار خستگی مفرط یا کندی حرکات فیزیکی و گفتاری می شوند. طبق بررسی محققان، مردان خستگی مفرط و علایم فیزیکی دیگر افسردگی را به عنوان مشکل اصلی خود گزارش می دهند.

 

*خواب کم یا بیش از حد

 

مشکلات خواب مانند بی خوابی، بیدار شدن زودهنگام یا خواب بیش از حد از علایم شایع افسردگی است. برخی افراد روزی ۱۲ ساعت می خوابند و باز هم احساس خستگی می کنند یا این که در رختخواب غلت می خورند و هر ۲ ساعت از خواب بیدار می شوند. همانند خستگی مفرط، مشکلات خواب یکی از علایم اصلی افسردگی است که مردان با پزشک خود درمیان می گذارند.

 

*معده یا کمردرد

 

مشکلاتی مانند یبوست یا اسهال، سردرد و کمردرد در افراد افسرده شایع است. به طور کلی افراد افسرده با درد مزمن و اختلالات گوارشی مواجهند.

 

*بی قراری

 

در اغلب مردانی که افسرده اند، علایم بی قراری دیده می شود اگر در مورد یک موضوع عاطفی صحبت کنند، بی قرار می شوند و افکار منفی که به طور مداوم همراهشان است، باعث ناراحتی شان می شود.

 

*مشکل تمرکز

 

کند شدن حرکات فیزیکی، توان پردازش اطلاعات را کاهش می دهد و در نتیجه تمرکز روی کار مشکل ساز می شود.

 

*خشم

 

برخی مردان افسردگی را در خشم نشان می دهند. موقعی که متوجه امری اشتباه می شوند، با نشان دادن خشم قصد دارند نشان دهند که قوی و توانمند هستند.

 

*استرس و اضطراب

 

استرس طولانی مدت می تواند در بدن و مغز تغییراتی به وجود آورد که به افسردگی می انجامد.نتایج تحقیقات، ارتباط نزدیک اضطراب و افسردگی را نشان می دهد.

 

*مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی

 

مصرف موادمخدر اغلب با بروز افسردگی همراه است. بررسی ها نشان می دهد، افراد الکلی نسبت به افراد عادی ۲ برابر بیشتر دچار افسردگی می شوند.

 

*ناتوانی جنسی

 

افسردگی یک علت شایع از دست دادن تمایل و ناتوانی جنسی است. این علایم که مردان ترجیح می دهند آن را عنوان نکنند، می تواند افسردگی را تشدید کند. البته مشکل ناتوانی جنسی می تواند علل دیگری نیز داشته باشد.

 

*شک و تردید

 

به طور طبیعی برخی افراد به سختی می توانند تصمیم بگیرند اما شک و تردید و ناتوانی در تصمیم گیری در افرادی که قبلاً با چنین مشکلی مواجه نبودند، می تواند نگران کننده باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5466

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.