“آنچه در مصر جریان دارد، سقوط چیزی است که به آن اسلام سیاسی می‌گویند… در اتفاقات مصر، این مدل حکومتی و…” سرویس بین‌الملل: بشار اسد (رئیس حکومت سوریه) در مصاحبه‌ای تفصیلی با روزنامه‌ی «الثوره» مواضع خود پیرامون وقایع مصر را بیان کرد. اسد در پاسخ به سوالی در رابطه با آنچه در مصر می‌گذرد گفته ...

“آنچه در مصر جریان دارد، سقوط چیزی است که به آن اسلام سیاسی می‌گویند… در اتفاقات مصر، این مدل حکومتی و…”
سرویس بین‌الملل: بشار اسد (رئیس حکومت سوریه) در مصاحبه‌ای تفصیلی با روزنامه‌ی «الثوره» مواضع خود پیرامون وقایع مصر را بیان کرد.

http://sana.sy/servers/gallery/201307/20130704-090331_h490655.jpg

اسد در پاسخ به سوالی در رابطه با آنچه در مصر می‌گذرد گفته است:

«آنچه در مصر جریان دارد، سقوط چیزی است که به آن اسلام سیاسی می‌گویند… در اتفاقات مصر، این مدل حکومتی و کسی هم که اخوان‌المسلمین از او دفاع می‌کرد ساقط شد… همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم که ما اجازه نمی‌دهیم اسلام به ساحت سیاست تنزل پیدا کند، چرا که شأن دین فراتر از سیاست است.»

به گزارش پارسینه، رئیس حکومت سوریه در ادامه می‌گوید:

«ترویج دین باید به شکل مستقل و جدا ادامه داشته باشد… و مخصوصا اینکه حکومت پیچ‌وخم‌ها و حوادثی دارد که دین نبایستی به آن‌ها وارد شود. این تجربه خیلی زود شکست خورد و سقوط کرد چرا که از ابتدا اشتباه بود… و آنچه بر مبنای اشتباه آغاز می‌شود، بی‌تردید ساقط خواهد شد. بله، دیدگاه ما راجع به اخوان‌المسلمین هم‌اکنون قابل تطبیق بر وقایع مصر است…»

بشار اسد در پایان پاسخ خود به این سوال گفته است:

«هر کس که از دین در جهت مصالح سیاسی یا مصالح گروهی دیگر استفاده کند، هر جای دنیا که باشد شکست خواهد خورد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5464

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.