حجت‌الاسلام روحانی خطیب مشهور تهران به اتفاق حاج آقا پورمحمدی یکی از روحانیون طراز اول رفسنجان که طرفدار خمینی (ره) است به منظور زیارت به مشهد وارد و در منزل اصغر پور محمدی، دانشجوی دانشگاه مشهد فرزند حاج آقا پورمحمدی سکنی گزیدند.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس، سایت عصر ایران نوشت: حجت‌الاسلام دکتر ...

حجت‌الاسلام روحانی خطیب مشهور تهران به اتفاق حاج آقا پورمحمدی یکی از روحانیون طراز اول رفسنجان که طرفدار خمینی (ره) است به منظور زیارت به مشهد وارد و در منزل اصغر پور محمدی، دانشجوی دانشگاه مشهد فرزند حاج آقا پورمحمدی سکنی گزیدند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام روحانی در خانه دانشجویی اصغر پورمحمدی

 

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس، سایت عصر ایران نوشت: حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رییس جمهور منتخب در بخشی از کتاب خاطرات خود که توسط مرکز مطالعات استرات‍ژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به چاپ رسیده، به سکونت خود در رفسنجان در ایام مبارزه و در منزل شیخ عباس پور محمدی ( پدر اصغر پورمحمدی، قائم مقام کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اشاره و در صفحه ۳۴۸ کتاب از مزاحمت های  ساواک برای وی به عنوان بانی مجالس سخنرانی ضد رژیم پهلوی یاد کرده است. همچنین در صفحه ۶۹۷ این کتاب، سندی به چاپ رسیده که طی آن ساواک از سکونت دکتر روحانی در منزل اصغر پور محمدی،دانشجوی دانشگاه مشهد( قائم مقام کنونی وزارت ارشاد) و فرزند آیت الله پور محمدی گزارش داده است.

دکتر حسن روحانی در صفحه ۳۴۸ کتاب خاطرات خود می نویسد:

سکونت روحانی در منزل شیخ عباس پورمحمدی

من در سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۶، سالی دو، سه بار به رفسنجان می رفتم.دعوت کننده و میزبان من در رفسنجان آقای شیخ عباس پور محمدی بود که از روحانیان بسیار شریف، فعال، متواضع، مردمدار و انقلابی به شمار می رفت. سکونت من در رفسنجان معمولا در منزل آقای پور محمدی بود و ایشان زحمت میزبانی را تقبل می کردند.

در رفسنجان طی سال های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶، سخنرانی های متعدد درباره توحید، امامت و سایر موضوعات ایراد کردم که متاسفانه بعد از انقلاب نتوانستم نوار آن سخنرانی ها را به دست آورم.معمولا منبرهای من در شهرستان ها و از جمله در رفسنجان از تعرض ماموران شهربانی و ساواک مصون نبود.گاه به سراغ بانی مجلس، یعنی آقای پور محمدی می رفتند و از ایشان تعهد می خواستند که نگذارد من سخنرانی تند داشته باشم.

در بخش دیگری از کتاب خاطرات دکتر حسن روحانی، سندی از ساواک به چاپ رسیده که حاکی از سکونت دکتر روحانی در منزل اصغر پور محمدی، قائم مقام کنونی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این گزارش آمده است:

دکتر روحانی خطیب مشهور تهران به اتفاق حاج آقا پور محمدی یکی از روحانیون طراز اول رفسنجان که طرفدار خمینی است به منظور زیارت به مشهد وارد و در منزل اصغر پور محمدی، دانشجوی دانشگاه مشهد فرزند حاج آقا پور محمدی سکنی گزیدند. نامبردگان در مدت اقامت در مشهد با طلبه ای بنام اختری و شیخ محمدرضا محامی و عباس واعظ طبسی و عبد الکریم هاشمی نژاد ملاقات و روز ۱۳/۱۲/۳۶ به نیشابور عزیمت و مجددا به مشهد مراجعت کردند. در نیشابور از امام زاده محروق و شیخ عطار دیدن کرده اند. نامبردگان یک شب مهمان هاشمی نژاد بودند و شخصی بنام حکیم زاده شغل انگشتر فروش و واعظ طبسی،محامی و دو نفر دیگر نیز در این مهمانی بودند.حکیم زاده نواری از گلسرخی آورده بود. گویا گلسرخی بعد از جریان تبریز در مسجد اعظم قم سخنرانی کرده است مدتی به متن سخنرانی گلسرخی گوش می دهند.

روحانی و پور محمدی روز ۱۴/۱۲/۳۶ مشهد را به مقصد تهران ترک گفتند

نظریه شنبه- خبر فوق صحت دارد و مسافرت نامبردگان بقصد زیارت بوده است.

نظریه چهارشنبه-خبر فوق بعید به نظر نمیرسد و باحتمال قوی صحت دارد.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5435

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.