“خبرگزاری مصر” اعلام کرد که نقشه راه شامل یک دوره انتقالی کوتاه خواهد بود و پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، “عبدالفتاح السیسی” وزیر دفاع مصر روز گذشته از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست تا از سمت خود کناره گیری کند. وی از مرسی درخواست کرده ...

 

“خبرگزاری مصر” اعلام کرد که نقشه راه شامل یک دوره انتقالی کوتاه خواهد بود و پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد.

فوری/ محمد مرسی، رئیس جمهور مصر برکنار شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، “عبدالفتاح السیسی” وزیر دفاع مصر روز گذشته از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست تا از سمت خود کناره گیری کند. وی از مرسی درخواست کرده بود که برای حفظ جان مردم مصر و جلوگیری از ریختن خون‌های بیشتر سمت ریاست جمهوری را واگذار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی “المیادین”، بعد از پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته ارتش به سیاستمداران کشور برای تحقق مطالبات مردم، “عبدالفتاح السیسی”  فرمانده نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای نقشه راه آینده این کشور را ترسیم کرد.

السیسی لحظاتی پیش با حاضر شدن بر صفحه تلویزیون مصر بیانیه خود را خطاب به ملت این کشور قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:  رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر عهده‌دار اداره کشور شد.

بر اساس این بیانیه، رئیس دادگاه عالی قانون اساسی تا انتخاب رئیس جمهور جدید قدرت را در دست خواهد داشت. نقشه راه شامل تعلیق قانون اساسی به صورت موقت خواهد بود.

کمیته‌ای عالی برای آشتی ملی شامل تمامی رویکردها تشکیل می شود و منشور شرف رسانه‌ای در راستای تضمین آزادی مطبوعات تدوین خواهد شد.‬

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5429

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.