سردار علیرضا تنگسیری گفت : کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند وحشی گری آنها در حمله به هواپیمای مسافربری ایران مشخص شد . به گزارش هرمز ، سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مراسم سالروز گرامیداشت ۱۴ تیرماه و مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو ...

سردار علیرضا تنگسیری گفت : کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند وحشی گری آنها در حمله به هواپیمای مسافربری ایران مشخص شد .

ssssssssssss 0031 300x199 وحشی گری سران آمریکایی در حمله به هواپیمای مسافربری ایران مشخص شد

به گزارش هرمز ، سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مراسم سالروز گرامیداشت ۱۴ تیرماه و مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس افزود : آمریکا که نوای حمایت از حقوق بشر در جهان را سر میدهد با این عمل به تمامی جهانیان اثبات کرد که برای رسیدن به منافع خود حقوق بشر را زیر پا میگذارد .

وی در خصوص ادعای آمریکایی ها مبنی بر شناسایی اشتباه ناو وینسس توسط رادار این ناور نادرست دانست و تصریح کرد : اولین ادعای آنان این بود که اعلام کردند ما فکر می کردیم این هواپیما، جنگی و از نوع “اف ۱۴ ” بوده در حالی که این مسئله نمی تواند درست باشد، چون رادارها به خوبی اندازه بزرگ اکوی هواپیمای مسافری را نشان می دهند و در ضمن سرعت این هواپیما همانند یک جنگنده نبوده و نوع مانور آن نیز متفاوت بود و این هواپیمای مسافری در مسیر پروازی بندرعباس به دبی در حال حرکت بود و در راستای حرکت ناو وینسنس حرکت نمی کرد که تهدیدی برای آنها محسوب شود.


وی اضافه کرد: این هواپیمای مسافری در یک مسیر تعریف شده بین المللی در حال حرکت بود که تمامی ناوها و رادارهای آنان این مسیر را می شناسند و ادعای اشتباه در این خصوص نمی تواند درست باشد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی ها در ابتدا ادعا می کردند که ناو وینسنس در آبهای سرزمینی ایران حضور نداشت، تصریح کرد: روزنامه نیویورک تایمز چهار سال بعد افشا کرد که ناو وینسنس در آبهای سرزمینی ایران بود و فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین نیز اعلام کرد که این ناو نباید وارد آبهای ایران می شد و حتی برخی از افرادی که در ناو حضور داشتند نیز عنوان کرده اند که ما از روی قطعات بزرگ هواپیما روی رادار متوجه شدیم که این هواپیما جنگی نیست اما با این وجود به سوی هواپیما شلیک شد.

تنگسیری ادامه داد: همچنین با توجه به استفاده از بی سیم های عملیاتی، آمریکایی ها نمی توانند ادعا کنند که مکالمات خلبان هواپیمای مسافری را نشنیده اند و آنها قطعا این مسئله را می دانستند و حتی آگاه بودند که فرکانسهای این هواپیما مربوط به یک هواپیمای مسافری است اما با این وجود شلیک را انجام دادند و حتی به فرمانده این ناو مدال افتخار هم دادند که این نوعی دهن کجی به انسانیت و حقوق بشر است.

ssssssssssss 002 200x300 وحشی گری سران آمریکایی در حمله به هواپیمای مسافربری ایران مشخص شد
وی همچنین ادعای دیگر آمریکا مبنی بر عدم شناسایی این هواپیمای مسافری توسط رادار ناو وینسنس را دروغ دانست و بیان داشت: رادارهای روی ناو قادر به شناسایی و رهگیری با فاصله بیش از ۴۵۰ کیلومتر است و این نوع ادعاها کاملا مضحک است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه وقوع این فاجعه را نشان دهنده روحیه وحشی گری آمریکایی ها دانست و افزود: این حادثه نشان داد که آمریکایی ها برای رسیدن به منافع و مقاصد شوم خود حتی حقوق بشر را زیر پا می گذارند.

تنگسیری با بیان اینکه حضور بیگانگان در منطقه امنیت خلیج فارس را مختل می کند، عنوان کرد: ساکنان کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس باید آگاه باشند که حضور آمریکا و سایر بیگانگان در امنیت و آسایش مردم این منطقه اختلال ایجاد می کند که نمونه های آن پس از حادثه هواپیمای مسافری ایران، برخورد نفتکش ژاپنی با یک ناو آمریکایی که مقررات را رعایت نکرده بود و یا هدف قرار گرفتن یک شناور تفریحی در آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی است.

وی یادآور شد: همچنین اگر برای ناوهای اتمی آمریکا که در منطقه حضور دارند اتفاقی رخ دهد، خلیج فارس با یک فاجعه زیست محیطی مواجه شده و این فاجعه ۲۰ سال منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و در مجموع باید گفت که خود کشورهای منطقه می توانند امنیت خلیج فارس را تامین کنند و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5423

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.