محل سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ که مورد اصابت موشک‌های ناو آمریکایی قرار گرفت و حامل ۲۹۰ سرنشین بود، لحظاتی پیش در خلیج فارس گلباران شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساعتی پیش و هم‌زمان با فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای مسافربری ایران، محل فرود پیکرهای ۲۹۰ ...

محل سقوط هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ که مورد اصابت موشک‌های ناو آمریکایی قرار گرفت و حامل ۲۹۰ سرنشین بود، لحظاتی پیش در خلیج فارس گلباران شد.

خبرگزاری فارس: محل شهادت مسافران ایرباس در خلیج فارس گلباران شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساعتی پیش و هم‌زمان با فرارسیدن بیست و پنجمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسس به هواپیمای مسافربری ایران، محل فرود پیکرهای ۲۹۰ مسافر این هواپیما با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان گلباران شد.

در این مراسم شرکت کنندگان با انداختن شاخه‌های گل در دریا یاد و خاطره ۲۹۰ شهید مسافر هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان با فریاد الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کردند و خواستار مجازات عاملان این جنایت از طریق مجامع بین‌المللی شدند.

درست در بیست و چهار سال پیش در ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ تیرماه سال ۶۷ یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس با ۲۹۰ مسافر عازم دبی بود که چند دقیقه پس از پرواز در حالی که در کریدور بین‌المللی هوایی در پرواز بود مورد اصابت دو فروند موشک شلیک شده از طرف ناو آمریکایی وینسنس بر فراز آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و تمامی مسافران این هواپیمای مسافری به شهادت رسیدند.

بعدها ارتش آمریکا به فرمانده ناو وینسس مدال افتخار داد.

بیش از ۵۰ کودک چند ماهه و ده‌ها زن نیز در این واقعه به شهادت رسیدند.

با وجود فشارهای بین‌المللی و پی‌گیری‌های ایران با توجه به غیر انسانی بودن این عمل، تاکنون دولت آمریکا از ملت ایران عذرخواهی نکرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5401

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.