رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت خرید و فروش ساختمان‌های بدون شناسنامه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی هاشمی ظهر امروز در پنجمین همایش مقررات ساختمان اظهار داشت: در سال گذشته ۳۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش عمرانی کشور اختصاص یافته بود که امسال این رقم ...

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ممنوعیت خرید و فروش ساختمان‌های بدون شناسنامه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت خرید و فروش ساختمان‌های بدون شناسنامه

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدمهدی هاشمی ظهر امروز در پنجمین همایش مقررات ساختمان اظهار داشت: در سال گذشته ۳۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای بخش عمرانی کشور اختصاص یافته بود که امسال این رقم به ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: البته در ابتدا این رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان بود که با تمهیداتی که به عمل آمد به ۵۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان دوران کاری دولت دهم و شروع دولت آینده افزود: با توجه به اینکه امسال تغییر دولت را در پیش داریم باید هوشمندانه‌تر تلاش کرده تا این بودجه را به صورت بهینه و کیفی هزینه کنیم.

هاشمی با اشاره به عدم اجرای مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: مقررات ملی ساختمان در حال حاضر نزدیک به ۱۷ سال است که مصوب شده ولی امروز ما این مصوبات را اجرا نکرده‌ایم.

این مسئول با تأکید بر شناسنامه‌دار شدن ساختمان‌ها اضافه کرد: مهم‌ترین سرمایه‌های آحاد مردم ساختمان‌ها هستند که شناسنامه ندارند در حالی که هم‌اکنون لوازم خانگی نیز شناسنامه دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای قانون بیمه ساختمان‌ها ابراز داشت: چرا ساختمان‌های ما بیمه نیستند و یک مهندس چند سال باید پاسخگو ساختمانی که نظارت کرده است، باشد.

وی تأکید کرد: نباید افراد غیرصالح و غیرمتخصص در این موضوع دخالت کنند و کارها باید در اختیار افراد متخصص، کاردان و با صلاحیت قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه مردم نسبت به حقوق خود آگاه نیستند، افزود: مشکل اصلی این است که اطلاع‌رسانی نمی‌شود و مردم از حقوق خودشان آگاه‌ نیستند.

* ممنوعیت خرید و فروش ساختمان‌های بدون شناسنامه در آینده‌ای نزدیک

این مسئول با تأکید بر اینکه کیفیت از کمیت مهم‌تر است، بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک به جایی می‌رسیم که خرید و فروش ساختمان‌های بدون شناسنامه ممنوع خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به واقعه بم اعلام کرد: در زلزله بم ۵۰ هزار نفر کشته شدند که کشته شدن هر یک از این افراد سبب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

هاشمی با اشاره به رعایت اصول فنی در ساختمان‌های جدید بم عنوان کرد: باید از تجربه‌ای که در بم به دست آورده‌ایم، استفاده کنیم زیرا بعد از هشت سال زلزله‌ای با همان ریشتر در بم آمد که تنها یک نفر کشته شد.

وی با بیان اینکه نباید تنها به ظاهر ساختمان‌ها توجه کنیم، ادامه داد: باید بحث مقررات ملی ساختمان را برای خودمان اصل قرار داده و به باطن ساختمان‌ها نیز توجه داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: ساختمان‌های ما باید ۱۰۰ سال عمر مفید داشته باشد، اما با وجود اینکه هزینه‌های سنگینی در این بخش صرف می‌شود، به گونه‌ای که این هزینه‌ها بیش از بودجه عمرانی و جاری دولت بوده؛ می‌بینیم که عمر ساختمان‌های کشور ۳۰ سال است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به همایش‌های مقررات ملی ساختمان اذعان داشت: در این همایش‌ها بخشی گذاشته شود که ضمن کارورزی و ارتقای سطح علمی، پیگیری مصوبات همایش‌های قبلی نیز گزارش داده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5400

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.