کارشناس منابع طبیعی گفت: چشمه سبزپوشان از بزرگترین چشمه‌های نوع گسترده استان هرمزگان است که در مجاورت کوه کوچکی در نزدیکی امامزاده‌ای در روستای برغنی از توابع شهرستان حاجی آباد واقع شده است. مهندس صدیقه یوسفی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم در حاجی آباد افزود: این چشمه از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری زیبای ...

کارشناس منابع طبیعی گفت: چشمه سبزپوشان از بزرگترین چشمه‌های نوع گسترده استان هرمزگان است که در مجاورت کوه کوچکی در نزدیکی امامزاده‌ای در روستای برغنی از توابع شهرستان حاجی آباد واقع شده است.

مهندس صدیقه یوسفی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم در حاجی آباد افزود: این چشمه از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری زیبای شهرستان حاجی آباد محسوب می‌شود.

وی میزان آبدهی این چشمه را ۳۶۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: مظهر چشمه سبز پوشان بیضی شکل با عرض ۱۵ متر مربع و عمق ۵/۲ متر با متوسط درجه حرارت ۲۸ درجه سانتیگراد است.

مهندس یوسفی  گفت: آب این چشمه بوسیله کانال‌های بتونی به طول ۱۳ کیلومتر برای مصارف کشاورزی و آبیاری نخیلات و مرکبات به روستای گنج می‌رود و باغات منطقه حفا، طارم و هاشم آباد نیز در مسیرش پوشش می‌دهد.

وی گفت: آزمایشات انجام گرفته بر روی آب این چشمه نشان از وضعیت مطلوب آب این چشمه از نظر آلودگی املاح و خواص فیزیکی و شیمیایی دارد.

 

یوسفی در ادامه بیان داشت: تقویت پوشش گیاهی منطقه، جلوگیری از حفر بی‌رویه چاه‌ها، بررسی وضعیت گونه‌های با ارزش چشمه، آموزش مردم منطقه برای جلوگیری از آلوده شدن آب‌ها و ترویج فرهنگ احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی همراه با پرورش ماهی از جمله اقداماتی است که اگر صورت بگیرد بازدهی بهره‌برداری از آب این قبیل چشمه‌ها را بالا خواهد برد. وی خاطرنشان کرد: فضای این چشمه محیط مناسبی را برای رشد برخی از گونه جانوری و گیاهی فراهم کرده است. این چشمه محل زندگی ماهیان گونه باربوس، سیاه ماهی و کامبوزیا و گونه‌های مختلف از نرم تنانو پلانکتون‌ها است. همچنین از جوامع گیاهی می‌توان به جنس لویی، نسی، بندواش، علف هفت بند، بوریا، مورتی، گز، کنار و خرما اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5384

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.