گمانه‌زنی برای ریاست شهرداری تهران همچنان ادامه دارد. بر اساس شنیده‌ها گزینه‌های جدید برای این سمت در نظر گرفته شده است.   به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ۱۲ شهریور شورای چهارم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کنند. در اولین روز کار رئیس شورای شهر و اعضای هئیت رئیسه مشخص می شوند. در ...

گمانه‌زنی برای ریاست شهرداری تهران همچنان ادامه دارد. بر اساس شنیده‌ها گزینه‌های جدید برای این سمت در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس: گمانه‌زنی‌های جدید برای شهرداری تهران/قالیباف همچنان جدی‌ترین گزینه است

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ۱۲ شهریور شورای چهارم فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کنند. در اولین روز کار رئیس شورای شهر و اعضای هئیت رئیسه مشخص می شوند.

در روز ۱۳ شهریور شهردار تهران جدید مشخص می شود. ترکیب جدید شورای شهر به گونه ای است که حدود ۲۰ اصولگرا وارد شورای شهر شده اند.

گمانه‌زنی برای شهردار آینده  تهران آغاز شده است و گزینه های مختلفی مطرح است. کلیدی تر گزینه محمد باقر قالیباف شهردار فعلی تهران است و به احتمال زیاد وی دوباره شهردار تهران می‌شود.

علیرضا دبیر عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت که به احتمال زیاد قالیباف در شهرداری تهران می‌ماند.

وی به نظرسنجی‌های انجام شده در تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۸ درصد شهروندان می‌خواهند که قالیباف شهردار شود ما نیز نماینده مردم هستیم و باید به خواسته مردم پاسخ دهیم.

منتخب مردم در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در پاسخ به این پرسش که قالیباف قبول می‌کند که دوباره در شهرداری بماند، گفت: در صورتی که تکلیف شود وی در شهرداری خواهد ماند.

اما اگر به هر دلیلی محمد باقر قالیباف نخواهد در شهردار ی تهران بماند اصولگرایان گزینه های دیگری را برای تصدی شهردار معرفی می کنند. عیسی شریفی معاون امور مناطق و قائم مقام قالیباف در شهرداری یکی دیگر از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران است.

شریفی سال هاست که تمامی مناطق شهرداری تهران را اداره می کند و همچنین قائم مقام شهردار تهران است و به امور شهری تسلط کامل دارد.

یکی دیگر از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران علیرضا زاکانی است. وی (زاده ۱۳۴۴ در تهران) نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم (مجلس فعلی) است.

وی سابقه ریاست بسیج دانشجویی و عضویت در هیات منصفه مطبوعات را داراست.

تحصیلات دانشگاهی وی، در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای بوده‌است. زاکانی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم (مجلس فعلی) است.

وی به همراه جمعی از نیروهای اصولگرا که از سالهای قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمانهای انقلاب پرداخته بودند، در مهرماه سال ۸۷، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را به طور رسمی تاسیس کردند، وی پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود.

مهردادبذرپاش یکی دیگر از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران است.

وی  زاده: ۱۳۵۹ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه شریف، هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی و سرپرست سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است که با انتصاب محمود احمدی‌نژاد بعنوان شهردار تهران به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان انتخاب شد و این سمت را پس از انتخابات احمدی نژاد به ریاست جمهوری نیز در کنار وی حفظ کرد.

بذرپاش ریاست سازمان ملی جوانان، ریاست پارس خودرو و گروه صنعتی سایپا را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

گزینه دیگر برای ریاست شهرداری تهران سید پرویز فتاح قره‌باغی است. وی در سال ۱۳۴۰ در ارومیه متولد شد.

فتاح در سال ۱۳۶۸ در رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۸۲ نیز مدرک کارشناسی ارشد صنایع (گرایش سیستم‌ها) را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرد.

فتاح قبول‌شدهٔ آزمون دکتراست و به دو زبان انگلیسی و زبان ترکی آذربایجانی تسلط دارد.

وی در دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد ‬وزارت نیرو را برعهده داشت و پس از آنکه در ترکیب کابینه دهم قرار نگرفت و  به عنوان جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

البته چند روز پیش گزینه محسن هاشمی، محمد علی نجفی، حقانی اعلام شد که با توجه به اینکه اکثریت اعضا شورای شهر اصولگرا هستند بعید به نظر می رسد که شهردار آینده تهران اصلاح طلب باشد و باز هم گفته می شود که جدی ترین گزینه برای شهرداری تهران محمد باقر قالیباف است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5376

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.