فرماندار کهگیلویه گفت: ضعف فرهنگ در پاره‌ای از مسائل از قبیل استفاده از اسلحه در استان و بویژه شهرستان کهگیلویه سبب بروز نزاع‌های دسته‌جمعی شده؛ به طوری که در اختیار داشتن و استفاده از اسلحه برای افراد نقطه قوت محسوب می‌شود.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز میزگرد علمی بررسی عوامل ...

فرماندار کهگیلویه گفت: ضعف فرهنگ در پاره‌ای از مسائل از قبیل استفاده از اسلحه در استان و بویژه شهرستان کهگیلویه سبب بروز نزاع‌های دسته‌جمعی شده؛ به طوری که در اختیار داشتن و استفاده از اسلحه برای افراد نقطه قوت محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: ضعف فرهنگ و خرده فرهنگ از عوامل بروز نزاع دسته‌جمعی در استان است

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز میزگرد علمی بررسی عوامل مؤثر بر نزاع‌های دسته‌جمعی با حضور فرماندار، اعضای شورای تأمین شهرستان، رؤسای ادارات و اساتید دانشگاه عصر امروز در ستاد فرماندهی انتظامی دهدشت برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه نزاع یکی از معضلات جامعه و مسبب بروز صدمات غیرقابل بازگشت و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: تحریک آدم‌های با نفوذ یکی از مهم‌ترین عوامل اجتماعی بروز نزاع‌های دسته‌جمعی در استان به شمار می‌آید.

ابراهیم جعفری، تضاد فرهنگی را نمونه عامل فرهنگی در بروز این پدیده خواند و گفت: ضعف فرهنگ در پاره‌ای از مسائل از قبیل استفاده از اسلحه در استان و بویژه شهرستان کهگیلویه سبب بروز نزاع‌های دسته‌جمعی شده؛ به طوری که در اختیار داشتن و استفاده از اسلحه برای افراد نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی، فرهنگ‌سازی در همه زمینه‌ها، افزایش میزان آگاهی مردم نسبت به اثر مخرب ناهنجاری‌ها،منع وسایل ضرب و جرح و توسل به قانون را از جمله راهکارهای پیشگیری از نزاع دسته‌جمعی برشمرد و تصریح کرد: با تقویت ارزش‌ها و اعتقادات مشترک اسلامی منطقه‌ای و ملی می‌توان جلوی این پدیده شوم را گرفت.

جعفری، رسیدگی فوری به پرونده‌های قضایی و تسریع در اجرای احکام در جلوگیری از بروز نزاع‌ دسته‌جمعی را مؤثر دانست و بیان داشت: ایجاد مجموعه‌‌ای از هنجارها بواسطه هویت‌بخشی به جامعه مؤثر خواهد بود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه نیز با اشاره به کاهش ۱۵درصدی بروز نزاع فردی در سه ماهه نخست امسال اذعان داشت: نزاع دسته‌جمعی در این مدت نسبت به سال قبل ۶۹ درصد کاهش داشته است.

جهان دیماز، نزاع فردی را زمینه‌ساز نزاع دسته‌جمعی دانست و افزود: تأمین امنیت و آرامش جامعه در صورتی‌ست که تنش‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف بروز پیدا نکند.

دیماز، مشارکت و تعامل مردم و همکاری دستگاه‌های متولی در پیشگیری از بروز نزاع‌های دسته‌جمعی را لازم دانست و بیان داشت: هر جا مردم و نیروی انتظامی با هم در تعامل بودند، عملکرد دو سویه آنان نتیجه مثبتی در بر داشته است.

وی با اشاره به نقش مسائل فرهنگی در پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها، آموزش پیشگیری از وقوع جرم و تبیین قباحت جرم و جنایت به دانش‌آموزان را مؤثر خواند و افزود: مراکز آموزشی و متولیان فرهنگی می‌توانند در این زمینه مؤثر واقع شوند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5344

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.