استاندار البرز گفت: اگر می‌خواهیم تلاش‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق نتیجه دهد، باید کار فرهنگی بیشتری انجام داده و مردم را آگاه‌تر کنیم.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، نشست هم‌اندیشی کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز بعد از ظهر امروز با حضور استاندار البرز برگزار شد. در این ...

استاندار البرز گفت: اگر می‌خواهیم تلاش‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق نتیجه دهد، باید کار فرهنگی بیشتری انجام داده و مردم را آگاه‌تر کنیم.

خبرگزاری فارس: مبارزه با قاچاق نیازمند کار فرهنگی است

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، نشست هم‌اندیشی کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز بعد از ظهر امروز با حضور استاندار البرز برگزار شد.

در این جلسه اصغر عربیان طی سخنانی بر ضرورت مبارزه بی‌امان و بی‌وقفه با قاچاق کالا تاکید کرد و اظهار داشت: برای انجام این وظیفه مهم بخش‌های مختلف مسئولیت‌های سنگینی دارند و بخش مهمی از کار نیز بر عهده خود مردم است.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای ضربه زدن به اقتصاد ایران انجام داده و بخشی از این توطئه‌ها نیز در زمینه قاچاق است.

استاندار البرز گفت: برای اینکه یک کالایی از خارج از کشور وارد ایران شود،‌ پروسه‌ای چند ماهه زمان لازم دارد و این در حالی است که در سال‌های گذشته کالاهایی در داخل کشور کشف شده که تنها ۲۵ روز از تاریخ تولید آن می‌گذرد.

عربیان تصریح کرد: بنابراین باید پشت پرده خبرهایی باشد و اینگونه وارد کردن کالای قاچاق به ایران به طور قطع با دیگر کشورها تفاوت‌های اساسی دارد.

وی تاکید کرد: موضوع قاچاق کالا در کشورهای دیگر شاید بیشتر جنبه اقتصادی داشته باشد، اما در ایران سیاسی است و کشورهایی که ما را تحریم کرده‌اند در این زمینه توطئه‌های بسیاری انجام داده و می‌دهند.

استاندار البرز تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم با قاچاق کالا و ارز به کشور مبارزه کنیم، باید در حوزه‌های مختلف فعال شویم که یکی از این بخش‌ها مربوط به تولید و حمایت از تولید کننده و کالای ایرانی است.

عربیان ادامه داد: وقتی در داخل کشور توان تولید کالا با کیفیت استاندارد وجود داشته و کالاهای مرغوب تولید کنیم، مردم گرایش کمتری به کالاهای خارجی پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید کارهای فرهنگی زیادی انجام شده و مردم را نسبت به مضرات خرید کالاهای خارجی و از سوی دیگر محاسن تهیه کالای داخلی و بومی آگاه کنیم.

عربیان گفت: به طور قطع اگر مردم و مسئولان برای مبارزه با قاچاق کالا همدل و هماهنگ عمل کنند، کشورهای غربی نمی‌توانند از این راه به اقتصاد ایران ضربه بزنند.

لازم به توضیح است، در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان البرز ارائه شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5343

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.