مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از افزایش پنج برابری خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده، خروج گندم از تمام گلوگاه‌ها و مرزهای استان ممنوع شده است.   حمزه رادمنش اضمن اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار تن گندم ...

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از افزایش پنج برابری خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده، خروج گندم از تمام گلوگاه‌ها و مرزهای استان ممنوع شده است.

خبرگزاری فارس: خروج گندم از هرمزگان ممنوع است

 

حمزه رادمنش اضمن اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۵۰ هزار تن گندم از سطح ۱۳ هزار هکتار مزارع هرمزگان برداشت شده است که از این میزان برداشت، ۱۲ هزار تن گندمِ باکیفیت توسط شبکه تعاون روستایی از کشاورزان هرمزگان خریداری شد.

وی افزود: این میزان خرید در مقایسه با پارسال پنج برابر شده که اقدام به موقع این شبکه در راه‌اندازی مراکز خرید و جلوگیری از خروج گندم از استان علت این افزایش خرید بوده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: برای این میزان گندم بالغ بر ۸٫۵ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

رادمنش افزود: برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۷۲۸ تومان و برای هر کیلوگرم گندم دوروم ۷۵۸ تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: دو مرکز برای خرید گندم در حاجی‌آباد و یک مرکز نیز در پارسیان دایر و تا پایان فصل خرید آماده تحویل گندم است.

به گفته این مسئول، امسال برای جلوگیری از سوء استفاده، خروج گندم از تمام گلوگاه‌ها و مرزهای استان ممنوع شده است.

رادمنش گفت: خرید گندم همزمان با آغاز برداشت آن در هرمزگان از اول اردیبهشت آغاز شد و تا پایان برداشت محصول در ابتدای تیر ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حمایت از سرمایه ایرانی حمایت از کشاورزان زحمتکش است، افزود: شبکه تعاون روستایی نیز در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار تن محصولات دامی و کشاورزی با ارزش پنج میلیارد ریال به صورت توافقی خرید و فروش کرده است.

شهرستان حاجی‌آباد واقع در شمالی‌ترین بخش هرمزگان و همجوار با استان‌های فارس و کرمان، از جمله مناطق مطرح در حوزه کشاورزی جنوب کشور است.

اغلب محصولات کشاورزی از جمله خرما، محصولات جالیزی، مرکبات، پنبه و گندم و ده‌ها محصول دیگر در این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

گونه‌ای از خرما با عنوان پیارم خاص منطقه‌ بشاگرد است که بعضا حتی این محصول با پسته نیز برابری می‌کند و به خارج از کشور صادر می‌شود.

از منطقه در حال حاضر به عنوان قطب کشاورزی هرمزگان محسوب می‌شود که دسترسی و قرارگیری آن در دهانه فلات مرکزی ایران، از آن به عنوان یکی از مناطق مستعد در طرح‌های توسعه کشاورزی ساخته است.

حاجی‌آباد علاوه بر ظرفیت‌های قابل توجه کشاورزی در بخش تاریخی و طبیعی نیز از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است.

از چشم اندازهای شهرستان حاجی‌‌آباد می‌توان به آبشار تزرج در روستای تزرج، روستاهای زیبای دهنه بخوان و دهنه میمند که اهالی این منطقه در دل کوه درختان مرکبات کاشته‌اند و از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار هستند، اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5338

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.