معاون آبزی پروی اداره کل شیلات هرمزگان از برداشت میگو برای نخستین بار در مزارع پرورشی استان هرمزگان طی تیرماه خبر داد. Tweet   علی کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میگوی پرورشی قبلا فقط یک نوبت در سال و از آبان ماه قابل عرضه به بازار بود گفت: پرورش دهندگان هرمزگانی موفق شدند ...

معاون آبزی پروی اداره کل شیلات هرمزگان از برداشت میگو برای نخستین بار در مزارع پرورشی استان هرمزگان طی تیرماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: برداشت میگو پیش از موعد در مزارع پرورشی استان هرمزگان

 

علی کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میگوی پرورشی قبلا فقط یک نوبت در سال و از آبان ماه قابل عرضه به بازار بود گفت: پرورش دهندگان هرمزگانی موفق شدند با استفاده از دانش روز و شرایط آب و هوایی مناسب استان نخستین برداشت خود را در تیرماه به انجام برسانند که این مهم امسال زودتر از سال گذشته صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: میگوهای این دوره در نیمه دوم اسفند ۹۱ ذخیره سازی شده بود که پس از حدود ۴ ماه پرورش، برداشت شد و بخشی از آن به بازار داخلی و بخش دیگر صادر شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان گفت: در حالی که ذخیره سازی میگو همچنان تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت همزمان میگوهای دور اول پرورش به تدریج برداشت می‌شود و میگوی‌های پرورشی دور دوم نیز از آبان ماه به بعد برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین مصرف کنندگان می‌توانند از این تاریخ تا پایان دی ماه شاهد عرضه میگوی پرورشی در بازار باشند.

یادآور می‌شود استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم در تولید و پرورش و عرضه میگو به شمار می‌رود.

در این استان علاوه بر صید طبیعی هر ساله به میزان قابل توجهی نیز میگو در استخرها و سایت‌های پرورش میگو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

میگو از جمله آبزیان با ارزش غذایی بالاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5337

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.