تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که رضا کسایی‌زاده، رکن‌الدین جوادی و حسین بیدارمغز، سه گزینه ایران برای دبیرکلی سازمان کشورهای صادرکننده گاز هستند که در نشست ۱۲ آبان تهران انتخاب خواهد شد.   به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در چهاردهمین جلسه وزارتی سازمان کشورهای صادر کننده گاز که از روز گذشته در مسکو آغاز ...

تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که رضا کسایی‌زاده، رکن‌الدین جوادی و حسین بیدارمغز، سه گزینه ایران برای دبیرکلی سازمان کشورهای صادرکننده گاز هستند که در نشست ۱۲ آبان تهران انتخاب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: سه گزینه ایران برای دبیرکلی کشورهای صادرکننده گاز/ انتخاب دبیرکل؛ ۱۲ آبان در تهران

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در چهاردهمین جلسه وزارتی سازمان کشورهای صادر کننده گاز که از روز گذشته در مسکو آغاز به کار کرد، اعضای این سازمان به این نتیجه رسیدند که سومین جلسه سران این سازمان در تاریخ سوم نوامبر که ۱۲ آبان ماه آینده است، در ایران برگزار شود.

از طرفی نیز در نشست وزرای کشورهای صادرکننده گاز که روز گذشته در مسکو برگزار شد مقرر شد تا کشورهایی که تمایل دارند دبیرکل برای سازمان کشور‌های صادر‌کننده گاز معرفی کنند، حداکثر تا پایان وقت امروز فرصت دارند تا نامزد خود را به دبیرخانه این سازمان معرفی کنند که البته در این نشست تنها نامزدها معرفی می شوند و انتخاب دبیر کل در نشست تهران صورت می گیرد.

البته تا این لحظه هنوز نامزدهای دبیرکلی این سازمان معرفی نشده‌اند و به نظر می رسد کشور‌های عضو در حال بررسی برای معرفی کاندیداهای خود هستند که بعد از معرفی آنها در زمان مشخص‌شده مرحله‌ی ارزیابی و مذاکره آغاز می‌شود.

بررسی‌های خبرنگار فارس حاکی است ایران نیز برای دبیرکلی این سازمان ۳ نامزد مدنظر قرار داده است که آقایان رضا کسایی زاده مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز و شرکت صادرات گازایران، رکن الدین جوادی  مدیرعامل شرکت O1 و حسین بیدار مغز مدیرعامل کنونی شرکت صادرات گاز در این فهرست قرار دارند.

بنابراین همانطور که در گذشته اعلام شده بود نامزدی که ایران برای دبیرکلی این سازمان معرفی خواهد کرد قطعا یکی از مدیران باسابقه در شرکت ملی گاز ایران خواهد بود تا نسبت به مسائل مربوط به گاز و بازارهای آن آشنایی داشته باشد.

به گزارش فارس دوره دبیرکل فعلی که یک روس به نام لئونید بوخانوفسکی است بعد از یکبار تمدید پایان سال ۲۰۱۳ میلادی به اتمام می‌رسد، بنابراین باید برای سال آینده دبیر کلی جدید انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار فارس اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ۴٢ درصد از تولید گاز جهان، ٧٠ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از ظرفیت انتقال گاز با خط لوله و ٨۵ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (LNG) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و عمان که آبان سال ١٣٩٠ به GECF پیوستند، از اعضای این مجمع جهانی به شمار می‌روند.

هلند، قزاقستان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند. عراق نیز به تازگی به این جمع پیوسته است.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش بریتیش پترولیوم ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز جهان است و بر این اساس برای احراز دور جدید دبیرکلی کشورهای کشورهای صادرکننده گاز دارای شانس زیادی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5333

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.