نشست موضوعات مندرج در جدول کاری از جمله زمینه سازی برای نشست مشترک وزیران امور خارجه شورای همکاری و اتحادیه اروپا که امروز یکشنبه در شهر منامه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت. خبرگزاری رسمی بحرین امروز گزارش داد که دومین نشست مشورتی وزیران امور خارجه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس به ریاست ...
نشست موضوعات مندرج در جدول کاری از جمله زمینه سازی برای نشست مشترک وزیران امور خارجه شورای همکاری و اتحادیه اروپا که امروز یکشنبه در شهر منامه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی بحرین امروز گزارش داد که دومین نشست مشورتی وزیران امور خارجه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس به ریاست خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه در هتل ریتز کارلتون شهر منامه برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، در این نشست موضوعات مندرج در جدول کاری از جمله زمینه سازی برای نشست مشترک وزیران امور خارجه شورای همکاری و اتحادیه اروپا که امروز یکشنبه در شهر منامه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت.

 

مهمترین تحولات جاری در زمینه بحران سوریه از دیگر محورهای این نشست مشتورتی بود و در آن همچنین گزارش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درخصوص سفر اخیرش به یمن برای پیگیری اجرای مرحله دوم توافق ملی براساس طرح کشورهای شورای همکاری بررسی شد.

 

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در پایان دومین نشست مشورتی خود با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به حمایت های تسلیحاتی و مالی برخی از کشورهای منطقه، درباره آنچه ادامه اوضاع ناگوار امنیتی و انسانی در سوریه و خونریزی و ویرانی در این کشور خوانده شد، ابراز نگرانی شدید کردند.

 

وزرای خارجه کشورهای حاضر در نشست همچنین به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تبریک گفتند و بر اهمیت روابط بین کشورهای خود و جمهوری اسلامی ایران برای تقویت امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه تاکید کردند و برای وی توفیق و برای ملت دوست ایران پیشرفت و رفاه بیشتر آرزو کردند.

 

در ادامه این بیانیه شورای همکاری خلیج فارس با ادعای آنچه “دخالت حزب الله تحت فرماندهی ایران در بحران سوریه” خوانده شده، خواستار توقف فوری این دخالت ها شد و تاکید کرد که این مسئله تلاش‌های موجود برای برگزاری کنفرانش ژنو ۲ را با چالش روبرو می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5329

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.