دومین شکایت نفتی ایران از شرکت‌های فرانسوی مدیرعامل پالایشگاه لاوان گفت: در پروژه بنزین‌سازی لاوان از لیسانس جدید استفاده کردیم اما شرکت فرانسوی بعد از تحریم لیسانس را به ما نداد که با داخلی کردن آن از شرکت فرانسوی نیز شکایت و ادعای غرامت کردیم. محمدعلی دادور گفت : ما در پروژه‌ جدید بنزین‌سازی پالایشگاه ...

دومین شکایت نفتی ایران از شرکت‌های فرانسوی

دومین شکایت نفتی ایران از شرکت‌های فرانسوی

مدیرعامل پالایشگاه لاوان گفت: در پروژه بنزین‌سازی لاوان از لیسانس جدید استفاده کردیم اما شرکت فرانسوی بعد از تحریم لیسانس را به ما نداد که با داخلی کردن آن از شرکت فرانسوی نیز شکایت و ادعای غرامت کردیم.

محمدعلی دادور گفت : ما در پروژه‌ جدید بنزین‌سازی پالایشگاه لاوان از لیسانس جدید استفاده کردیم تا بنزین با استاندارد یورو ۴ تولید کنیم.وی اضافه کرد: اصل این لیسانس متعلق به یک شرکت فرانسوی بود که بعد از مشکلات تحریم آن را به ما ندادند،ما آن لیسانس را داخلی‌سازی کردیم و در عین حال بر علیه شرکت فرانسوی شکایت و ادعای خسارت خواهیم کرد.

مدیرعامل پالایشگاه لاوان افزود: مشاور مالی و حقوقی ما درباره میزان این ادعای خسارت بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.وی در ادامه گفت: در پروژه‌های جدید پالایشگاه لاوان مخازن ذخیره سازی، آب‌شیرین‌کن‌ها، پمپ‌های آب دریا و خطوط لوله کاملا در داخل ساخته شده‌اند و تنها بخش کوچکی از کمپرسورها و امثال آن از خارج خریداری شده‌اند.

دادور افزود: ارزش تجهیزات وارداتی در برابر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در لاوان زیاد نبوده است، چنانکه ۸۰ درصد از تجیهزات از نظر ارزش داخلی بوده است.

این دومین شکایت ایران از شرکت‌های فرانسوی در ماه‌های اخیر بوده است. چندی پیش اخباری درباره شکایت ایران از توتال فرانسه به دلیل برخی تخلفات و برآوردهای غلط عمدی در پروژه‌های توسعه پارس جنوبی منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه لاوان که هفته گذشته بوسیله رئیس‌جمهور افتتاح شد کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی این پالایشگاه را به یورو ۴ رساند. بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز روزانه از یک میلیون و ۸۰ هزار لیتر به دو میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر افزایش یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5311

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.