سرخی زعفران رنگ می گیرد عضو شورای ملی زعفران پیش‌بینی کرد: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی حدود ۳۰۰ تن زعفران برداشت می‌شود که می‌توان بیش از ۸۰ درصد آن را صادر کرد به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا علی حسینی گفت : با رونق سفرهای گردشگری و توریستی در فصل تابستان و ...

سرخی زعفران رنگ می گیرد

سرخی زعفران رنگ می گیرد

عضو شورای ملی زعفران پیش‌بینی کرد: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی حدود ۳۰۰ تن زعفران برداشت می‌شود که می‌توان بیش از ۸۰ درصد آن را صادر کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا علی حسینی گفت : با رونق سفرهای گردشگری و توریستی در فصل تابستان و با توجه به قرار‌گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان که مصرف زعفران در کشور‌های اسلامی افزایش می‌یابد، بازار صادراتی زعفران رونق پیدا کرده است .

حسینی گفت: در صورت تحقق تولید ۳۰۰ تنی زعفران در سال جاری حدود ۲۵۰ تن آن به کشور‌های متقاضی صادر می‌شود.

وی افزود:‌ در دهه‌ی گذشته متوسط عملکرد زعفران پنج کیلوگرم در هکتار بود که با در نظر گرفتن ۷۰ هزار هکتار سطح زیرکشت این محصول در دو استان خراسان رضوی و جنوبی تولید به ۳۵۰ هزار تن می‌رسید اما در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات میزان عملکرد زعفران به چهار کیلوگرم در واحد سطح کاهش یافته است.

عضو شورای ملی زعفران خاطر نشان کرد: در سال گذشته صادرات زعفران حدود ۵۰۰ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته که می‌تواند به راحتی به یک میلیارد دلار افزایش یابد و با برطرف شدن موانع صادراتی و گسترش بازار‌های جهانی قابل تحقق است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5310

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.