فراز اندک نرخ دلار و ثبات نسبی طلا و سکه بازار طلا و ارز امروز با نوساناتی نسبت به آخرین روز هفته گذشته همراه شده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم هفته گذشته را می توان بعنوان روزهای پر تلاطم بازار ارز و سکه در داخل کشور برشمرد، البته نوسانات بازارهای جهانی نیز گاه ...

فراز اندک نرخ دلار و ثبات نسبی طلا و سکه

فراز اندک نرخ دلار و ثبات نسبی طلا و سکه

بازار طلا و ارز امروز با نوساناتی نسبت به آخرین روز هفته گذشته همراه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم هفته گذشته را می توان بعنوان روزهای پر تلاطم بازار ارز و سکه در داخل کشور برشمرد، البته نوسانات بازارهای جهانی نیز گاه گداری به این اتفاق‌ها دامن زد.

بازار جهانی طلا در حالی که روز جمعه را خوب شروع نکرد و با کاهش ۱۴ دلاری، قیمت این فلز برای نخستین بار طی سه سال گذشته به کانال ۱۱۰۰ دلاری سقوط کرد اما در ادامه معاملات روند قیمت طلا صعودی شد.

در پایان معاملات روز جمعه و پیش از آغاز تعطیلات آخر هفته بازارهای جهانی قیمت این فلز گرانبها به ۱۲۲۳٫۷ دلار در هر اونس رسید. بدین ترتیب قیمت طلا در این روز ۱۲ دلار معادل ۲ درصد نسبت به روز قبل از آن افزایش داشته است.

اما بازار داخلی نخستین روز هفته کاری را در حالی شروع کرد که ثبات نسبی در بازار طلا و سکه حاکم است؛ چراکه هم اکنون هر مثقال طلا در بازار داخلی ۴۴۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۰۲ هزار تومان قیمت گذاری شده و عرضه می شود.

قیمت انواع سکه نیز تا حدودی مشابه آخرین روز هفته گذشته است؛ امروز سکه فروشان بهای یک قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را یک میلیون و ۶۰ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را یک میلیون و ۹۵ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی را ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی را ۲۴۸ هزار تومان برای فروش اعلام می کنند.

در بازار ارز نیز قیمت‌ها تا حدودی ثبات را تجربه می کنند هر چند با نوسان اندک صعودی؛ فعالان بازار ارز می گویند قیمت‌های امروز ارز قطعی و واقعی نیست و قیمت‌های واقعی روز دوشنبه و با باز شدن بازارهای جهانی بیرون می آید.

هم اکنون صرافی‌ها و دلال‌های خیابان فردوسی دلار را با قیمت ۳۳۶۰ تومان به مردم می فروشند و با قیمت ۳۳۰۰ تومان از آنها خریداری می کنند؛ یورو نیز امروز با قیمت ۴۴۰۰ تومان فروخته و با قیمت ۴۳۰۰ تومان خریداری می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5309

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.