فرماندار حاجی‌آباد گفت: روستاهای فاقد کانون فرهنگی باید صاحب کانون شوند. به گزارش پیارم به نقل از فارس بهرام پوراشرف صبح امروز در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: فعالیت کانون‌های مساجد طی سالیان اخیر بسیار مثبت و اثرگذار بوده و اجرای برنامه‌های متنوع، جذاب و مورد نیاز روز جامعه، باعث جذب نوجوانان و جوانان زیادی ...

فرماندار حاجی‌آباد گفت: روستاهای فاقد کانون فرهنگی باید صاحب کانون شوند.

به گزارش پیارم به نقل از فارس بهرام پوراشرف صبح امروز در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: فعالیت کانون‌های مساجد طی سالیان اخیر بسیار مثبت و اثرگذار بوده و اجرای برنامه‌های متنوع، جذاب و مورد نیاز روز جامعه، باعث جذب نوجوانان و جوانان زیادی به مساجد شده است.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در اسلام و نظام جمهوری اسلامی افزود: مسجد از صدر اسلام تاکنون نقش مهمی در جامعه مسلمانان ایفا کرده است و مساجد زمینه‌ساز انقلاب اسلامی در کشور بودند و امروز نیز مساجد پشتوانه نظام هستند.

فرماندار حاجی‌آباد در ادامه تأکید کرد: روستاهای فاقد کانون باید کانون‌دار شوند و دهیاران نیز باید در این راستا از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد حمایت مادی و معنوی کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت برای راه‌اندازی کانون فرهنگی ـ هنری در روستاهای تزرج و برغنی شهرستان حاجی‌آباد از مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان خواست که با درخواست تأسیس کانون در این روستاها موافقت شود.

در ادامه حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان گزارشی از نحوه شکل‌گیری و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۸۷ تنها ۳۲ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان تأسیس شده بود که هم‌اینک شمار آن به ۴۶۵ کانون افزایش یافته است.

پهلوانی افزود: در توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد طی این مدت نگاه ویژه‌ای به روستاها شده است به گونه‌ای که بیشتر کانون‌های جدیدالتأسیس در مناطق روستایی ایجاد شده‌اند.

وی اظهار داشت: برگزاری طرح اوقات فراغت (آسمانی‌ها)، کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، جشنواره سرود رضوی روستاهای کشور، همایش‌های سفیران ولایت، طرح‌های قرآنی تلاوت و تفسیر نور و مراسم‌های ملی و مذهبی از اهم فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

گفتنی است، ۴۱ باب کانون فرهنگی ـ هنری با مجوز رسمی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان در شهرستان حاجی‌آباد در فاصله ۱۵۰ کیلومتری بندرعباس فعالیت می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5292

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.