واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه می سال جاری میلادی با وجود تحریم‌های غرب علیه ایران بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت. به گزارش بلومبرگ، طبق آمار وزارت اقتصاد ژاپن در ماه می ۲۰۱۳ واردات نفت خام این کشور از ایران به ۱٫۰۹ میلیون کیلولیتر یا ...
واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه می سال جاری میلادی با وجود تحریم‌های غرب علیه ایران بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ، طبق آمار وزارت اقتصاد ژاپن در ماه می ۲۰۱۳ واردات نفت خام این کشور از ایران به ۱٫۰۹ میلیون کیلولیتر یا حدود ۲۲۲ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در می ۲۰۱۲ معادل ۵۲۳ هزار کیلولیتر بود.

 

خرید نفت خام ژاپن از ایران در ماه آوریل امسال نیز به رقم ۵۳۰ هزار کیلولیتر رسیده بود.

آمریکا در ماه مارس به شرط کاهش واردات نفت از ایران، بار دیگر ژاپن را از تحریم‌های بانکی به دلیل معامله با ایران به مدت شش ماه دیگر مستثنا کرد.

 

ژاپن در پنج ماهه سال جاری میلادی معادل ۴٫۷۷ میلیون کیلولیتر نفت خام از ایران وارد کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

ایسنا: اسامو فوجیساوا، یک اقتصاددانان مستقل حوزه انرژی در توکیو در این باره گفت: شرکت‌های ژاپنی احتمالا به دلیل تحریم‌های بالقوه واردات نفت خام خود را از ایران در سه ماهه آینده افزایش خواهند داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5285

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.