شیبانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک گفت: اعتقاد به منجی آخر الزمان(عج) وجه مشترک بیشتر ادیان و آیین های بشری است سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت ،اعتقاد به منجی آخر الزمان(عج) وجه مشترک بیشتر ادیان و آیین های بشری است. حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا شیبانی ...

شیبانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک گفت: اعتقاد به منجی آخر الزمان(عج) وجه مشترک بیشتر ادیان و آیین های بشری است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت ،اعتقاد به منجی آخر الزمان(عج) وجه مشترک بیشتر ادیان و آیین های بشری است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا شیبانی با اشاره به برگزاری همایش امام مهدی(عج) و بیداری اسلامی در شهرستان بستک افزود: اسطوره های نجات در فرهنگ و باور ملت ها به شکل های گوناگونی ظهور یافته است، روایات مختلف دلالت بر نیاز فطری بشر و نجات دهنده دارد اما آن چه که اسلام را از سایر ادیان سماوی و آیین های بشری ممتاز می گرداند این است که رسالت الهی با حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) پایان می پذیرد.

وی توجه به امامت امامان معصوم(علیهم السلام)و استناد به آیات روشن قرآن و احادیث را ادامه سلوک نبوی دانست و تصریح کرد: اعتقاد جامعه اسلامی بر این است که تنها چهره نجات بخش بشریت که در نص صریح قرآن به آن وعده داده شده است را می توان در سیمای حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مشاهده کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک اذعان داشت: رسالت آن امام همام اقامه قسط، داد و مبارزه با ظلم و فساد است(یَملاءُ الارضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَوراً) چنان چه مشهود است جوامع غربی با درک این موضوع و ساخت انواع محصولات فرهنگی و هنری در صدد مصادره این ذخیره با ارزش الهی در راه منافع محدود و دنیایی خود هستند بنابراین در راستای رسالت جهانی آن حضرت بسترسازی و ایجاد جامعه مترقی برای بشریت از اهم وظایف کنونی ما می باشد که این مهم با هم اندیشی و تقریب ادیان آسمانی و فرق اسلامی حول محور مهدویت بیش از پیش احساس می شود.

عبدالرضا شیبانی خاطر نشان کرد: بی شک هم اندیشی در این زمینه می تواند عاملی مؤثر در شناخت هر چه بهتر و بیشتر سیمای آن منجی با هدف زدودن باورهای خرافی و تبیین جایگاه واقعی آن حضرت باشد.

وی در پایان بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان و سایر نهادهای فرهنگی همایش امام مهدی(عج) و بیداری اسلامی را در تاریخ ? تیرماه برگزار خواهد کرد.

گفتنی است: موضوع های همایش امام مهدی(عج) و بیداری اسلامی نقش فرهنگ مهدویت در بیداری اسلامی، آیا بیداری اسلامی زمینه های ظهور را فراهم می نماید؟، حکومت جهانی امام مهدی(ع) و نهادهای بین المللی، تحکیم مبانی و ارزش های تقریب در گفتمان مهدویت، امام مهدی(ع) و مذاهب اسلامی، امام مهدی(عج) و اتحاد جامعه اسلامی، بررسی و تبیین تاریخی روایات گوناگون پیرامون ظهور منجی و تولد امام مهدی(عج) در روایات اسلامی می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5268

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.