قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در طول سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به احداث راه‌های روستایی جهت توسعه و آبادانی بیشتر روستاها شده است.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهدی زندیه وکیلی با ...

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در طول سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به احداث راه‌های روستایی جهت توسعه و آبادانی بیشتر روستاها شده است.

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت راه‌های روستایی هرمزگان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهدی زندیه وکیلی با بیان اینکه طول کل راه‌های روستایی شوسه قبل از انقلاب حدود ۳۰۰ کیلومتر غیر آسفالته بوده و عمدتا مراکز پر جمعیت روستایی را پوشش می‌داده است، اظهار کرد: در حال حاضر طول کل راه‌های آسفالته روستایی استان ۳ هزار و ۴۹۵ کیلومتر است که یک‌هزار و ۵۲۷ کیلومتر آن در دولت‌های نهم و دهم ساخته و آسفالت شده است و نشان می‌دهد در طول سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به احداث راه‌های روستایی جهت توسعه و آبادانی بیشتر روستاها شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طول کل راه‌های روستایی موجود در حوزه استحفاظی هرمزگان ۹ هزار و ۹۳۷ کیلومتر شامل ۳ هزار و ۴۹۵ کیلومتر راه آسفالته و یک هزار و ۶۲۱ کیلومتر راه شوسه و ۴ هزار و ۸۲۱ کیلومتر راه خاکی است.

به گفته زندیه وکیلی، در سال ۱۳۹۲ تعداد ۸۹ پروژه نیمه تمام راه روستایی به طول ۵۸۶ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۸۹۷ میلیارد ریال در حوزه استحفاظی استان هرمزگان در حال اجراست که در صورت تامین اعتبار ۶۸ پروژه به طول کل ۲۵۹ کیلومتر تا دهه مبارک فجر سال ۱۳۹۲ و مابقی تا هفته دولت سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲۹ پروژه راه روستایی به طول کل ۶۹۱ کیلومتر در استان هرمزگان به عنوان مهر ماندگار راه روستایی تعریف شده که تعداد ۵۱ پروژه به طول ۲۲۸ کیلومتر تاکنون تکمیل و آسفالت شده است.

زندیه وکیلی ادامه داد: همچنین پروژه حجت آباد به آخران از توابع شهرستان بشاگرد نیز به طول ۹۳ کیلومتر، یکی از پروژه‌های بزرگ و شاخص راه روستایی استان هرمزگان است که به همت معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی جهت محرومیت زدایی از حوزه جنوبی منطقه محروم بشاگرد، توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از اواخر سال ۱۳۹۰ شروع شده و تا هفته دولت سال ۱۳۹۳ به بهره برداری خواهد رسید.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان مشکل عمده اجرای پروژه‌های راه روستایی در استان را عموما مشکلات تامین به موقع اعتبارات، همچنین پراکندگی روستاها و بالا بودن هزینه‌های راهسازی در استان به دلیل عدم وجود مصالح مناسب در اکثر مناطق مخصوصا شهرستان‌های حوزه شرق استان و بالا رفتن هزینه‌های حمل مصالح از مناطق دیگر و وجود روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور و تعدد آب‌روها و رودخانه‌ها در طول مسیرها دانست.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های راه روستایی در سال ۱۳۹۱ از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استانی و دو درصد نفت تامین شده و تنها ۱۵ درصد تخصیص داشته است و با روند فعلی تامین و تخصیص اعتبارات راه‌های روستایی استان با وضع موجود، در صورت عدم افزایش هزینه‌ها، احداث و آسفالت کل راه‌های روستایی استان حداقل ۲۵ سال به طول خواهد انجامید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5264

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.