وزیر علوم گفت: برخی خواص باید از تهمت تقلب و خدشه‌ای که به اقتدار نظام در فتنه ۸۸ وارد کردند، احساس شرمندگی کرده و با توجه به انتخابات ۲۴ خرداد از مردم شریف ایران به سبب فراهم‌ کردن زمینه طمع دشمن عذرخواهی کنند. به گزارش  پیارم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزرای فارس، کامران دانشجو ...

وزیر علوم گفت: برخی خواص باید از تهمت تقلب و خدشه‌ای که به اقتدار نظام در فتنه ۸۸ وارد کردند، احساس شرمندگی کرده و با توجه به انتخابات ۲۴ خرداد از مردم شریف ایران به سبب فراهم‌ کردن زمینه طمع دشمن عذرخواهی کنند.

خبرگزاری فارس: عذرخواهی خواص از تهمت تقلب/ضرورت تعامل مدیران آموزش عالی با رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش  پیارم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزرای فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای معاونین و مشاورین این وزارتخانه با اشاره به اینکه در سطح دنیا مشارکت بیش از ۶۰ درصد مردم در انتخابات را مشارکتی خیلی خوب توصیف می‌کنند، گفت: این موضوع نشان‌دهنده نگاه جدی مردم به مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت جامعه است که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل را نیز افزایش می‌دهد.

دانشجو  با اشاره به مشارکت ۸۳ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ گفت: در آن زمان نیز حق مردم بود که شادی کرده و از حماسه‌ای که آفریده بودند و بالاترین مشارکت در انتخابات را بعد از ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ رقم زدند و اقتدار بیشتر را برای کشور طلب کنند اما عده‌ای نگذاشتند و شادی را در کام مردم تلخ کردند.

وی افزود: نظام سیاسی که با سلامت و امانتداری کامل انتخابات را برگزار می‌کند و اجازه حتی جابه‌جایی ۲۱۶ هزار رای بالاتر از ۵۰ درصد حدنصاب که در واقع حدود هفت دهم درصد آراء بود را نمی‌دهد، چگونه به ادعای کذب برخی از خواص و سران فتنه، در انتخابات سال ۱۳۸۸ که کاندیدای پیروز ۶۴ درصد آراء را کسب کرده بود امکان جابجایی ۵ میلیون رای بیشتر از حد نصاب را می‌داد؟!

وزیر علوم تاکید کرد: ما تمام انتخابات‌ صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران و از جمله انتخابات سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ را قانونی، آزاد، سالم، رقابتی و دموکراتیک می‌دانیم و برخی خواص باید از تهمت تقلب و خدشه‌ای که به اقتدار نظام در فتنه ۱۳۸۸ وارد کردند، احساس شرمندگی کرده و حال که این انتخابات پرشور و حماسه ملی را دیدند و انشاءالله فهمیده‌اند که آن تهمت‌ها ناروا بوده است، از مردم شریف ایران اسلامی به سبب فراهم‌ کردن زمینه طمع دشمن و آن همه ظلم و جفا که بر کشور و ملت روا داشتند پشیمان شده و عذرخواهی کنند.

وی افزود: برخی دموکراسی را تا زمانی قبول دارند و لاف آن را می‌زنند که مردم به آنچه دلخواه آنهاست نظر کنند و در غیر این صورت خط و نشان می‌کشند،‌ تهمت می‌زنند و منافع و مصالح کشور را به خاطر علاقه و سلیقه‌های شخصی خودشان به خطر می‌اندازند، یا فتنه راه می‌اندازند یا همراهی می‌کنند و یا در مقابل فتنه سکوت معنی‌دار می‌کنند.

وزیر علوم اضافه‌کرد: البته درست همین است که جریان اصولگرایی انجام داد یعنی تبریک گفتن به رقیب و پیروز انتخابات و کمک به چرخش مسئولیت‌ها، تا منتخب مردم بتواند در فضایی آرام و با آرامش خاطر خدمتگزاری به مردم را شروع کند و این همان کاری بود که جناب حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری که در رأس اصول‌گرایی بود در انتخابات سال ۱۳۷۶ انجام داد و نیز عزیزان اصولگرای رقیب رئیس جمهور منتخب در حماسه سیاسی و انتخابات اخیر انجام دادند.

وزیر علوم با آرزوی موفقیت و سربلندی برای رئیس جمهور منتخب و ضرورت تعامل و همکاری مدیران مجموعه آموزش عالی با ایشان از همه مسئولین وزارت علوم خواست که تا آخرین دقایقی که مسئولیتی را به عهده دارند خدمتگزاری را فراموش نکنند و همه شرایط را فراهم آورند تا انشاءالله چرخش مسئولیت‌ها در آموزش عالی کشور به بهترین نحو و براساس مصالح و منافع کشور در فضایی آرام، دوستانه و صمیمانه صورت پذیرد.

وی افزود: امیدوارم در دوران جدید نیز شاهد پیشرفت‌های علمی هر چه بیشتر ایران اسلامی در منطقه و جهان باشیم و وظیفه همه ما به عنوان معلم و دانشگاهی این است که در این راستا تمام توان علمی خود را به کار گرفته و علم و دانش خود را با ایمان توأمان کرده و در طبق اخلاص قرار دهیم تا ایران اسلامی در دولت یازدهم نیز با اقتدار تمام، قله‌های بلندتری از افتخار را فتح کند.

وی با اشاره به ولادت حضرت مهدی(عج) و سالروز نیمه شعبان گفت: اصل بر این است که همه در جهت مقدمات ظهور امام زمان(عج) حرکت کنیم و این موضوع ارتباطی به داشتن یا نداشتن مسئولیت ندارد بلکه هر فردی امتحان می‌شود و می‌تواند با گفتار، رفتار و کردار خود در هرجایی اثر گذار باشد و در این راستا ولایت مداری و در خط ولی امر بودن اصل است.

وزیر علوم با یادآوری نصایح حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با اصلاح اطرافیان قائم مقام رهبری در آن زمان گفت: حضرت امام(ره) بارها نصیحت کردند که آن فرد اطرافیانش را اصلاح کند و او به جای عمل به این فرمایش امام، بر علاقه و وابستگی خود به اطرافیانش می‌افزود. حضرت امام با آن نصایح می‌خواستند که قائم مقام رهبری از اطرافیانش عبور کند اما او کار را به جایی رساند که امام(ره) از ایشان عبور کردند. وقتی هم حضرت امام(ره) از او عبور کرد مردم هم از او عبور کردند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

وزیر علوم تصریح کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) حرکت درخط ولی فقیه، بصیرت و استقامت در مقابل دشمنان انقلاب را افزایش می‌دهد.

دانشجو گفت: بصیرت حکم می‌کند که عوامل فتنه خوب شناخته و شناسانده شوند و مراقبت شود که در این شادمانی به حق و جشن حماسه سیاسی، اجازه داده نشود برخی از عوامل فتنه از چشم تیزبین مردم انقلابی و مسئولین نظام مخفی شده و به فکر تطهیر خود بیفتند.

وی افزود: جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی از انحراف و فتنه‌گری جداست. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همگی به همراه مردم شریف ایران اسلامی و رئیس جمهور منتخب با تکیه بر مشی اعتدال ایشان و با نصب العین قراردادن فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب، مصالح و منافع ملی را در مسیر عقلانیت دنبال می‌کنند و به فکر دستیبابی به قله‌های رفیع‌تر پیشرفت و سربلندی بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران هستند در حالی که فتنه، براندازی نظام و عمود خیمه انقلاب را نشانه رفته بود.

دانشجو افزود: بصیرت حکم می‌کند که بدانیم فتنه و عوامل پیدا و پنهان آن هنوز زنده‌اند و به اشکال مختلف همچنان به دنبال روزنه‌هایی هستند تا شادی این حماسه سیاسی را نیز همچون سال ۱۳۸۸، اگر نه در کوتاه مدت، اما در میان مدت و اگر نتوانستند در درازمدت از مسیر اسلام منحرف کرده و به بردگی طاغوت آمریکا بکشانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5249

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.