طبق شنیده ها از سوی مردم و شاهدین در بشاگرد خبرها حاکی از آن است که مردم زلزله زده بشاگرد همچنان با مشکلات فراوانی روبرو هستند. به گزارش هرمز ، با گذشت بیش از یک ماه از وقوع زلزله۶:۲ ریشتری در بشاگرد خانه های بسیاری از مردم تخریب و آنها آواره در چادر و کپرهای ...

طبق شنیده ها از سوی مردم و شاهدین در بشاگرد خبرها حاکی از آن است که مردم زلزله زده بشاگرد همچنان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

به گزارش هرمز ، با گذشت بیش از یک ماه از وقوع زلزله۶:۲ ریشتری در بشاگرد خانه های بسیاری از مردم تخریب و آنها آواره در چادر و کپرهای قدیمی شدند و مسئولین هم بلافاصله به منطقه زلزله زده اعزام و اعلام همکاری و دستورات لازم رابرای کمک فوری و ساخت و ساز مسکن آنها را دادند که جای تشکر دارد،امامتاسفانه این روزها به چشم میخورد که مردم زلزله زده رضایت چندانی از مسئولین در مورد ساخت مسکن آنها ندارند.

IMG19535581 300x188 بشاگرد و یک عالمه قول و قرار عمل نشده ی مسئولین
در همین میان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم با سفری به بشاگرد با مردم زلزله زده دیداری داشتند که در این سفر قرار شده وام ۲۵میلیونی به مردم برای ساخت مسکن پرداخت شود ، قبلا هم قرار بوده زمین رایگان در اختیار مردم قرار دهند تا خانه های ۸۰متری برای مردم ساخته شود .

13920215172036657478643 300x210 بشاگرد و یک عالمه قول و قرار عمل نشده ی مسئولین
اما شنیده ها نشان میدهد زمین رایگان که به آنها داده نشده هیچ ، بلکه قیمت زمین را هم میخواهند از وامی که قرار است بدهند کسر کنند.
۸۰متر خانه هم را که قولش داده بوند به ۶۰متر کاهش داده اند ، آن هم با خانه های نامناسب با سقف چوب که قرار است به صورت پیمانکاری به ستاد بازسازی داده شود و بعد از ساخت به مردم واگذار کند .
تعدادی از مردم روستای ایرر به امید کمک از سوی مسئولین ، روستای خود را ترک و به شهر سردشت کوچ کردند تا شاید خانه های مقاوم و مناسبتری برای آنها ساخته شود. یک ماه است که آنها با شرایط سخت با هوای بسیار گرم در چادر زندگی میکنند و مشکلات زیادی را متحمل .

IMG13351775 300x185 بشاگرد و یک عالمه قول و قرار عمل نشده ی مسئولین

یکی دیگر ازدلایل بی عدالتی در منطقه عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه است که هیچ گاه ناکارآمدیها و بی توجهی های مسئولین به مشکلات مردم منعکس نمیشود
اگر درمنطقه ای یا شهری بی عدالتی و ناکارآمدی رخ میدهد ، رسانه وارد عمل شده و منعکس میکنند و به گوش مسئولین بالاتر برساند ، این اقدامات در مورد مردم بشاگرد صورت نگرفته و مردم هم در سکوت رسانه ها به سر میبرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5238

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.