یک روزنامه آمریکایی از آغاز فرآیند تحویل سلاح به شورشیان سوری توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، خبر داده است.   وال‌استریت ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تحویل سلاح به گروه‌های شبه‌نظامی مسلح سوری را از طریق مرز اردن آغاز کرده است. این گزارش حاکی‌ست که سیا در حال انتقال این تسلیحات از یک شبکه ...

یک روزنامه آمریکایی از آغاز فرآیند تحویل سلاح به شورشیان سوری توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، خبر داده است.

خبرگزاری فارس: وال‌استریت ژورنال از آغاز تحویل سلاح‌های آمریکایی به تروریست‌های سوری خبر داد

 

وال‌استریت ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تحویل سلاح به گروه‌های شبه‌نظامی مسلح سوری را از طریق مرز اردن آغاز کرده است.

این گزارش حاکی‌ست که سیا در حال انتقال این تسلیحات از یک شبکه انبارهای تسلیحاتی مخفی به سوریه است. قرار است واشنگتن علاوه بر آموزش‌های نظامی، سلاح‌های کوچک، مهمات و موشک‌های ضدتانک در اختیار شورشیان قرار دهد.

از سوی دیگر، عربستان سعودی نیز در نظر دارد موشک‌های ضدهواپیما در اختیار شورشیان مسلح سوری قرار دهد. عربستان از جمله مهم‌ترین دوستان منطقه‌ای تروریست‌های سوریه است که تاکنون از هیچ‌گونه کمکی به آنها دریغ نکرده است.

در میان این شورشیان برخی گروه‌های سلفی وابسته به شبکه تروریستی القاعده نیز حضور دارند که جبهه النصره، مشهورترین آنهاست. پیش‌تر آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که به دلیل خطر هدف قرار گرفتن هواپیماهای مسافربری، حاضر نیستند موشک‌های ضدهواپیما در اختیار شورشیان قرار دهند.

بحران سوریه از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است و بنابر برخی گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن جان باخته‌اند. دولت سوریه دست‌های خارجی را عامل تحریک و افزایش این بحران می‌داند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5231

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.