مراسم گرامیداشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش امشب با حضور مسئولین و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و اصغر آب‌خضر قائم ...

مراسم گرامیداشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش امشب با حضور مسئولین و اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی، فکری، فرهنگی، خانواده معظم شهدا،‌ جانبازان،‌ آزادگان و ایثارگران انقلاب اسلامی و همچنین عموم مردم در ساختمان یادمان شهدای هفت تیر برگزار شد.

 

اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه اسلامی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت:‌ شهید بهشتی و شهید مطهری و دیگر یاران امام خمینی (ره)‌ همواره جلسات مخفی خود را در سال ۵۳ تا ۵۷ تشکیل می‌دادند و در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) نیز توانستند آن روز را به یک روز تاریخی تبدیل کنند.

 

وی تصریح کرد: با اینکه رژیم شاه هنوز برقرار بود و ژنرال هایزر مأموریت داشت تا نگذارد انقلاب به پیروزی برسد و مستشاران آمریکایی و انگلیسی نیز در این راستا حرکت می‌کردند و بختیار هم هر روز با چنگ‌ و دندان می‌خواست حضور داشته باشد، اما ما دیدیم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نقش شهید بهشتی در این راستا بی‌نظیر بود.

 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بر همین اساس به تشکیل حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ این حزب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان حزبی فراگیر و با سلایق گوناگون تشکیل شد که حزبی نه برای قدرت بلکه متشکل از شیفتگان خدمت بود.

 

بادامچیان با تأکید براینکه شهید بهشتی همواره یاران خود را به عدالت،‌ آرامش، تقوا و ایمان دعوت می‌کرد، گفت: ایشان همواره تصریح می‌کرد که وظیفه ما، ایمانی‌ کار کردن است و در این راستا دیدیم که خداوند چه دفاعی از او کرد و دشمنان بهشتی به ذلت افتادند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: سفیر انگلیس در تسخیر لانه جاسوسی به شهید بهشتی گفت آمریکا این مسئله را تحمل نمی‌کند و شما تکلیف گروگان‌ها را روشن کنید تا آنها بروند که شهید بهشتی در پاسخ وی گفت ما گفته‌ایم که نمایندگان تکلیف را روشن کنند که سفیر انگلیس دوباره گفت اگر کاری نکنید آمریکا به شما حمله می‌کند و آیت‌الله بهشتی در پاسخ خندید و جواب داد ما را از چه می‌ترسانی آمریکا که تابع ما نیست ولی به آنها بگویید اگر آمریکا به ایران حمله کند جای هر مهاجم آمریکایی جایی به اندازه یک وجب گور در خاک ایران آماده می‌کنیم.

 

بادامچیان ادامه داد: سفیر انگلیس دوباره گفت همه را قتل و عام می‌کنند و شهید بهشتی با خونسردی پاسخ داد شهادت معشوق ما است آیا هیچ دیده‌اید که عاشق را از معشوق بترسانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5230

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.