با حضور رئیس جمهور ایران در جزیره لاوان، طرح توسعه پالایشگاه لاوان به طور کامل به بهره برداری رسید و با بهره بداری از این طرح از امروز یک میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده شد. طرح ابتکاری دولت احمدی نژاد در تعیین برخی پروژه های اولویت دار کشور به عنوان طرح های مهرماندگار ...
با حضور رئیس جمهور ایران در جزیره لاوان، طرح توسعه پالایشگاه لاوان به طور کامل به بهره برداری رسید و با بهره بداری از این طرح از امروز یک میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده شد.

طرح ابتکاری دولت احمدی نژاد در تعیین برخی پروژه های اولویت دار کشور به عنوان طرح های مهرماندگار این بار در جزیره لاوان به ثمر نشست و شاهد بهره برداری کامل از طرح افزایش کمی و کیفی تولید فرآورده های نفتی در این پالایشگاه در هفته های پایانی دولت دهم هستیم.

 

این طرح که با هدف افزایش ظرفیت پالایشی این پالایشگاه تا ۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی، افزایش تولید بنزین، گوگردزدائی از محصولات و تولید فرآورده های نفتی براساس استاندارد یورو ۴ در برنامه اجرا قرار گرفته بود، امروز با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به طور رسمی به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان در مجموع تولید بنزین به میزان ۱٫۹ میلیون لیتر در روز ، تولید نفت سفید و سوخت جت هر کدام به میزان ۱ میلیون لیتر در روز، تولید نفت کوره به میزان ۱۰ هزار لیتر در روز و تولید گاز مایع به میزان ۳۰ هزار لیتر در روز افزایش می یابد.

از مجموع افزایش ۱٫۹ میلیون لیتری تولید بنزین در این پالایشگاه، تا پایان سال گذشته ۹۰۰ هزار لیتر به تولید پیشین پالایشگاه افزوده شده بود و اکنون با تکمیل طرح توسعه این پالایشگاه مجددا یک میلیون لیتر به تولید بنزین این پالایشگاه افزوده شد و تولید بنزین پالایشگاه لاوان که با کاهش آلاینده ها با استاندارد یورو ۴ تولید می شود را به ۲٫۸ میلیون لیتر در روز رساند.

 

این افزایش تولید یک میلیون لیتری بنزین و تحقق تولید روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ در پالایشگاه لاوان یکی از طرح های مهم پالایشگاهی کشور در پشتیبانی از عرضه مستمر بنزین با استاندارد روز جهان در کلانشهرهای کشور است.

 

تسنیم: از سویی دیگر، هنوز خودکفایی تولید بنزین در ایران در گروی تولید روزانه ۱۰ میلیون لیتری این فرآورده نفتی در مجتمع های پتروشیمی است. از اینرو بهره برداری از طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان گامی دیگر در تثبیت خودکفایی ایران در تأمین مصرف بنزین کشور است.۱۱۰

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5195

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.