نیروهای دفاع از خلق شاخه وابسته به پ ک ک در حمله به ۲ خانه روستایی در تل غزال کوبانی ۳ تن را کشته و ۵ تن را مجروح کردند.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از کردپرس، ساعاتی پیش در روستای تل غزال شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه، ۳ ...
نیروهای دفاع از خلق شاخه وابسته به پ ک ک در حمله به ۲ خانه روستایی در تل غزال کوبانی ۳ تن را کشته و ۵ تن را مجروح کردند.
خبرگزاری فارس: ۳ روستایی کرد توسط عناصر وابسته به پ ک ک در سوریه کشته شدند

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از کردپرس، ساعاتی پیش در روستای تل غزال شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه، ۳ روستایی کرد کشته شده و ۵ تن نیز مجروح شدند.

برخی منابع خبری، کشته شدگان را به عنوان اعضای مسلح حزب الپارتی (نزدیک به بارزانی) معرفی کرده‌اند اما «زارا مستو» فعال رسانه ای کرد سوری در این خصوص گفت: «هیچ کدام از کشته شدگان عضو حزب الپارتی نبوده و سلاح نیز در اختیار نداشته اند. واقعیت این است که روستای تل غزال از بیست سال پیش نیز با افراد نزدیک به پ ک ک و به قول ما با آپوجی ها میانه ای نداشته و آنان را هیچ گاه به روستای خود راه نداده اند. غروب امروز گروهی از افراد واحدهای دفاع از خلق (شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک و وابسته به پ ک ک) که مسئولیت انتظامات این مناطق را در دست دارند، به این روستا رفته و اعلام کرده اند که بر اساس گزارش های واصله، شما در حال کشت و تولید مواد مخدر هستید و باید مزارع خود را به ما نشان دهید. اما این افراد، گفته های مهاجمین را رد کرده و این حرف ها را افترا دانسته و ظاهرا سخنانی هم علیه اوجالان و آپوجی ها بر زبان آورده اند به همین خاطر واحدهای دفاع از خلق نیز بر روی آنان آتش گشوده اند و ۳ نفر به نام های محمد احمد شاهین، هیوی محمد و فرزند او احمد در دم جان سپرده اند و ۵ نیز مجروح شده اند.»

وی در ادامه افزود: «اهالی روستای تل غزال از گذشته های دور به بارزانی علاقه مند بوده و این روستا یکی از پایگاه های مردمی حزب الپارتی در این منطقه به شمار می آید.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5183

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.