استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه امروز با عنوان انتظار، ظهور و منجی عالم بشریت مطرح است، خاص مکتب تشیع نیست بلکه تمام ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به آن اذعان دارند.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محسن اویسی در مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) که پیش از ...

استاد حوزه علمیه قم گفت: آنچه امروز با عنوان انتظار، ظهور و منجی عالم بشریت مطرح است، خاص مکتب تشیع نیست بلکه تمام ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به آن اذعان دارند.

خبرگزاری فارس: واژه‌های انتظار، ظهور و منجی خاص مکتب تشیع نیست

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محسن اویسی در مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) که پیش از ظهر امروز در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن در ناتوی فرهنگی که با تمام توان حاضر شده است درصدد منحرف ساختن نسل جوان ما است تا از هر طریقی آنان را از اعتقادات تهی کرده و از مسیر صراط مستقیم خارج سازند.

وی ادامه داد: آنچه امروز دشمنان مکتب تشیع به عنوان شبهه مطرح می‌کنند اعتقاد به مهدویت است، بدخواهان می‌گویند که ظهور حضرت مهدی(عج) و اینکه روزی عالم هستی به دست یک انسان اداره می‌شود و عدل و داد برقرار می‌کند، افسانه و ساخته و پرداخته شیعه است.

این پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: اصل تفکر مهدویت برای تشیع نبوده و ظهور منجی عادل مختص دین مبین اسلام نیست، بلکه تمام ادیان الهی و غیر الهی در دوران خود به وجود چنین فردی اشاره داشته‌اند.

 

حجت الاسلام اویسی بیان داشت: یهودیان در تورات، مسیحیان در انجیل، زرتشتیان در جاماس نامه و هندوها در اوپانیشاد و دین مبین اسلام در قرآن کریم به عبارات مشابهی مبنی بر ظهور منجی عالم بشریت اشاره می‌کنند که با ظهورش عدل و داد در جهان برقرار خواهد کرد.

وی افزود: آنچه از پژوهش‌های دینی به دست آمده است، آن است که ادیان هر چه به دین اسلام نزدیکتر می‌شوند، علائم و نشانه‌های ظهور را دقیق‌تر بیان کرده‌اند و آنچه ظهور و انتظار را به اسلام منصوب کرده‌اند آنست که به دلیل وقوع ظهور در دین مبین اسلام و بیان جزئی‌ترین مشخصات منجی آخرالزمان(عج) این کلمات و عبارات را به اسلام و تشیع نسبت داده‌اند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که امروز شبهات را مطرح می‌کنند، افراد بی‌سواد و به دور از مطالعه هستند، چرا که با کم‌ترین مطالعه و تحقیق به پاسخ شبهاتی که مطرح می‌کنند، خواهند رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5180

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.