برداشت شلیل در سطح باغ‌های مازندران آغاز شده است.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، برداشت شلیل در شهرستان میاندرود مازندران آغاز شده است و باغداران روستاهای این شهرستان با برداشت شلیل در سطح باغ‌های خود، این محصول را به بازار ارائه می‌کنند. شلیل که بسیار کم‌کالری و کاهش‌دهنده چربی خون ...

برداشت شلیل در سطح باغ‌های مازندران آغاز شده است.

خبرگزاری فارس: برداشت شلیل از باغ‌های مازندران +عکس

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، برداشت شلیل در شهرستان میاندرود مازندران آغاز شده است و باغداران روستاهای این شهرستان با برداشت شلیل در سطح باغ‌های خود، این محصول را به بازار ارائه می‌کنند.

شلیل که بسیار کم‌کالری و کاهش‌دهنده چربی خون است و در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر سرطان، دیابت و بیماری قلبی عروقی موثر به شمار می‌رود، این روزها خریداران بسیار زیادی دارد.

البته کشاورزان مازندرانی از آشفته بازار قیمت شلیل در بازارهای میوه و تره‌بار گلایه‌هایی هم دارند و مشکل اصلی آنان وجود دلالان و واسطه‌ها است.

قیمت خرید پایین توسط دلالان و عرضه آن با سود چند برابر به مصرف‌کنندگان مشکل بزرگی است که باغداران استان مازندران به جد با آن روبه‌رو هستند.

قیمت انواع شلیل در بازارهای فروش به بیش از ۴ هزار تومان می‌رسد اما دلالان و واسطه‌ها این محصول را از کشاورزان با قیمت بسیار پایینی خریداری می‌کنند.

قیمت شلیلی که دلالان در مزرعه از باغداران خریداری می‌کنند به یک هزار تومان می‌رسد ولی نکته بحث برانگیز اینجاست که چرا این محصول باید با قیمت چند برابر به دست مصرف‌کنندگان برسد.

کشاورزان و باغداران مازندران می‌گویند اگر مکان‌هایی احداث شود که باغداران محصولات خود را به طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسانند، دیگر شاهد آشفته بازار قیمت مرکبات در مراکز فروش میوه نیستیم و همچنین سوداگری دلالان هم از بین می‌رود.

 

 

 

 

 

 

 

=

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5150

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.