مسئول تربیت و آموزش سپاه حاجی آباد استفاده کاربردی از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران بخش های مختلف در جهت حل مشکلات جامعه از مهمترین اهداف فعالیت کانون تفکر بسیج محسوب می شود. به گزارش پیارم, رضا صفا مهر در نشست کارگروه فرهنگی شهرستان حاجی آباد که  با حضور جمعی از نخبگان بسیجی  در سالن ...

مسئول تربیت و آموزش سپاه حاجی آباد استفاده کاربردی از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران بخش های مختلف در جهت حل مشکلات جامعه از مهمترین اهداف فعالیت کانون تفکر بسیج محسوب می شود.


به گزارش پیارم, رضا صفا مهر در نشست کارگروه فرهنگی شهرستان حاجی آباد که  با حضور جمعی از نخبگان بسیجی  در سالن فرمانداری برگزار شد گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و با مبنای فرهنگی که داشت توانست در دل مردم نفوذ کند.

وی افزود: بر این اساس است که دشمن امروز با استفاده از جنگ نرم بر علیه کشور ما استفاده می‌کند و لازمه مقابله ما با آنها نیز استفاده از همین ابزارها است.

وی افزود: بسیجیان باید با شناخت کامل از مشکلات و معضلات اجتماعی و راه‌ های رسیدن به آنها برای پیشگیری، مقابله و درمان آنها از راه  فرهنگی وارد شوند.

صفا مهر با بیان اینکه مشکل اصلی در عرصه فرهنگ، فقر تئوری است ادامه داد: نهادهای فرهنگی باید بر اساس آموزه‌ های دینی و انقلابی تولید فرهنگ کنند و از موازی‌ کاری در این حوزه جلوگیری کنند تا مانع تحقق اهداف و برنامه ‌های فرهنگی نشوند.

وی ادامه داد: تمام مشکلات فرهنگی شهرستان کمبود زیر ساخت ‌ها نیست بلکه مشکل عمده عدم وجود نگاه استراتژیک در مقوله فرهنگ است.

در این جلسه خدادادی رئیس کارگروه فرهنگی  با اشاره به مشکلات فرهنگی شهرستان گفت: شهرستان حاجی آباد در زمینه فرهنگی یک سری مشکلات دارد که جهت رفع این مشکلات باید همه شما نخبگان بسیجی با همفکری هم و برنامه ریزی دقیق بتوانیم این مشکلات را حل فصل کنیم.

وی ادامه داد: کار فرهنگی به نیروی انسانی نیازمند است که ما در جمع نخبگان بسیج ۳۰  نخبه فرهنگی داریم وقتی نیروی کار باشد برنامه ریزی برای کار فرهنگی اسان می شود در ۸ سال دفاع مقدس ما که صلاح نداشتیم همین نیروی عظیم بسیج بود که ما پیروز شدیم و هم اکنون هم در این میدان با تلاش و برنامه ریزی نخبگان عزیز موفق خواهیم شد.

در ادامه جلسه در مورد مسائل زیر بحث شد.

در انجام امور فرهنگ ی نیاز به انسجام است.

تعدد جلسات قرآنی و هیئت های مذهبی مشکل آفرین است در جذب افراد و مربیان

کارگروه فرهنگی شهرستان فعال شود.

بسیاری از هیئت های مذهبی بدون روحانی فعالیت می کنند که عامل انحراف آنهاست.

باید به افرادی که تخصص یا استعداد خاصی دارند بها داده و مسیر رشد آنها را فراهم کرد.

نفمه های قرآنی را باید تقویت کرد و آنها را به جوانان بشناسانیم تا کمتر دنبال آهنگ های مبتذل بروند.

باید مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی بیشتری ایجاد شود.

از نفوذ منفی و استفاده نا صحیح از اینترنت و ماهواره جلو گیری شود.

 

پدر و مادر را باید نسبت به تربیت فرزند آگاه کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5069

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.