هم اندیشی : رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس “جی۸” در ایرلند شمالی اعلام کرد در صورتی که حضور رئیس‌جمهور منتخب ایران در کنفرانس بین‌المللی “ژنو۲” درباره سوریه مفید باشد، ما از مشارکت وی استقبال می‌کنیم. به گزارش  پیارم به نقل از  هم اندیشی  به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور فرانسه امروز پس از اجلاس ...
هم اندیشی : رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس “جی۸” در ایرلند شمالی اعلام کرد در صورتی که حضور رئیس‌جمهور منتخب ایران در کنفرانس بین‌المللی “ژنو۲” درباره سوریه مفید باشد، ما از مشارکت وی استقبال می‌کنیم.

درخواست اولاند از روحانی

به گزارش  پیارم به نقل از  هم اندیشی  به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور فرانسه امروز پس از اجلاس گروه “جی۸” در ایرلند شمالی از دکتر حسن روحانی، رئیس‌ جمهور منتخب ایران خواستار مشارکت در کنفرانس بین‌المللی “ژنو۲” درباره سوریه شد.
فرانسوا اولاند پس از پایان این اجلاس در نشستی خبری گفت: در صورتی که حضور رئیس جمهور منتخب ایران در کنفرانس بین المللی “ژنو۲” مفید باشد، ما از مشارکت وی در این کنفرانس استقبال می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: یقیناً منتظر اظهارات حسن روحانی درباره سوریه هستیم.
رئیس جمهور فرانسه در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور چندی پیش مخالفت پاریس را با حضور ایران در کنفرانس “ژنو۲” درباره سوریه اعلام کرد.
گفتنی است که پس از اعلام رسمی انتخاب دکتر حسن روحانی به‌عنوان رئیس جمهور منتخب ایران، کشور فرانسه از اولین کشورهایی بود که از رئیس جمهور منتخب درخواست همکاری در زمینه سوریه کرد.
رادیو صدای فرانسه خبر داد؛ وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که کشورش آماده است تا با رییس جمهور جدید ایران در زمینه پرونده هسته‌ای این کشور و همچنین بحران سوریه همکاری کند.
پیش از نشست خبری رئیس جمهور فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در نشست خبری پس از پایان کنفرانس “جی۸” در ایرلند شمالی اعلام کرد که تنها از راه‌حل سیاسی می‌توان خونریزی‌ها را در سوریه متوقف کرد.
پوتین در ادامه تأکید کرد: اقدام غرب به ارسال کمکهای تسلیحاتی برای مخالفان مسلح سوری تنها بحران سوریه را تشدید می‌کند.
وی در ادامه افزود: روسیه در این کنفرانس از شرکای خود خواست تا به تلاش خود برای برگزاری کنفرانس بین المللی “ژنو۲” درباره سوریه ادامه دهند.
رئیس جمهور روسیه همچنین در واکنش به اظهارات مقامات انگلیسی و آمریکایی مبنی بر استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد تنها پس از انجام تحقیقات کامل درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه می‌توان درباره آن نتیجه گیری کرد.
ولادیمیر پوتین گفت: هیچ دلیلی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5047

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.