با وجود فضاسازی رسانه‌های بیگانه طی ماه‌های اخیر مبنی بر عدم مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات بیست و چهارم خردادماه ، مردم ایران بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند تا جهان شاهد نمایش دموکراسی واقعی و مردم سالاری اسلامی از سوی ایرانیان پای ...
با وجود فضاسازی رسانه‌های بیگانه طی ماه‌های اخیر مبنی بر عدم مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات بیست و چهارم خردادماه ، مردم ایران بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند تا جهان شاهد نمایش دموکراسی واقعی و مردم سالاری اسلامی از سوی ایرانیان پای صندوق اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، میزان اعتماد آمریکایی‌ها به کنگره به پایین‌ترین حد خود و به رقم ۱۰ درصد رسیده است.این خبری بود که به نقل از خبرگزاری شین‌هوا روی تلکس خبرگزاری ها قرار گرفت. موسسه گالوپ از سال ۱۹۷۳ میلادی در مورد موسسات اجتماعی آمریکا اقدام به برگزاری نظرسنجی ای می کند که شامل نظرسنجی از ۱۶ موسسه اجتماعی آمریکا می شود. با نگاهی به آخرین نظرسنجی این موسسه مشاهده می شود که کنگره آمریکا در پایین ترین سطح با اعتماد۱۰ درصد مردم آمریکا مواجه است. در این نظرسنجی ریاست جمهوری در انظار مردم دارای ۳۶ درصد اعتماد است. حتی در این نظر سنجی اعتماد مردم به موسات مذهبی و کلیسا ها ۴۷ درصد اعلام شده و بالاترین درصد اعتماد متوجه ارتش آمریکا با ۷۶ درصد است.

این در حالی است که همواره در روند این نظرسنجی اعتماد مردم به نهادهای آمریکایی در حال کاهش بوده به طوری که مثلا در سال ۲۰۱۲ درصد اعتماد مردم به کنگره ۱۳ درصد بوده و امسال با سه درصد کاهش به ۱۰ درصد رسیده است.

اعلام و مخابره این خبر همزمان شد با روز برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراها در کشورمان. مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم و حضور پر شور آن ها در انتخابات دیگر نیازی به نظر سنجی نداشت.

با نظر به سال های گذشته و اقدامات خصمانه آمریکا و نیز با مقایسه این دو آمار می توان نتیجه گرفت که آمریکایی که ایران را متهم به نقض حقوق مردم می کند خود دچار یک بحران از درون شده‌اند، بحرانی که در آن پایگاه های اجتماعی خود را از دست رفته می بینند و در مقابل مردم آمریکا، توجیهی برای کارهای خود ندارد.

امروزه با نوع عملکردی که از دولتمردان و رئوسای سازمان های آمریکایی از خود نشان می دهند مردم این کشور نیز به سطوح آمده اند و در پی برون رفت از مشکلاتی هستند که نتیجه سیاست های غلط داخلی و بین المللی ای بوده که سیاستمداران آمریکایی در سال های اخیر به اتخاذ آن ها شدت داده اند.

این در واقع یک زنگ هشدار است به آمریکایی ها، چرا که کشوری که نتوانسته برای سیاست های در حال انجام خود توجیه درستی بیاورد و در پایین ترین سطح مقبولیت داخلی قرار گیرد و در یک بحران مقبولیت به سر می برد. اگر چه شاید توان نظامی و تسلیحاتی ایالات متحده که نیمی از قدرت نظامی عالم است بتواند برای مدتی از فروپاشی این کشور جلوگیری کند اما این خود یکی از نشانه های افول ابرقدرتی آمریکا و فروپاشی قدرت آن است.

آمریکایی ها به جای آن که به فکر دخالت در امور داخلی سایر کشورها باشند، امروز باید برای بالا بردن اعتماد مردم آمریکا به سا زو کار های دستگاه های قانونی خود، چاره‌ای بیاندیشند.

تنها مقایسه مشارکت و اعتماد مردم ایران در انتخابات های اخیر به ویژه انتخابات ۲۴ خرداد، با اعتماد مردم آمریکا به دستگاه های دولتی اش، کل این ماجرا را برای مردم دنیا روشن می کند که عصر آمریکا در حال پایان است.

لازم به ذکر است با وجود فضاسازی رسانه‌های بیگانه طی ماه‌های اخیر مبنی بر عدم مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن انتخابات بیست و چهارم خردادماه ، مردم ایران بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند تا جهان شاهد نمایش دموکراسی واقعی و مردم سالاری اسلامی از سوی ایرانیان پای صندوق اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5011

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.