تحلیلگر لبنانی با اشاره به راهبردهای اعلام شده از سوی دکتر روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی، تاکید کرد: «از سرگیری روابط دیپلماتیک با آمریکا که از سال ۱۹۷۹ قطع شده، یکی از مسائل مطرح شده در این برنامه ها بود. البته وی این مسئله را دشوار توصیف کرده است.» پایگاه خبری “النشره” در یاداشتی به ...
تحلیلگر لبنانی با اشاره به راهبردهای اعلام شده از سوی دکتر روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی، تاکید کرد: «از سرگیری روابط دیپلماتیک با آمریکا که از سال ۱۹۷۹ قطع شده، یکی از مسائل مطرح شده در این برنامه ها بود. البته وی این مسئله را دشوار توصیف کرده است.»

پایگاه خبری “النشره” در یاداشتی به قلم ” ناجی البستانی” با عنوان “آیا روحانی سیاست ایران را در قبال غرب، سوریه و حزب الله تغییر خواهد داد” به بررسی آنچه که پیش روی رئیس جمهور منتخب در موضوعات منطقه ای وجود دارد و آینده احتمالی دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در منطقه است، پرداخت.

 

بنابر این گزارش، این تحلیلگر لبنانی با اشاره به راهبردهای اعلام شده از سوی دکتر روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی، تاکید کرد: «از سرگیری روابط دیپلماتیک با آمریکا که از سال ۱۹۷۹ قطع شده، یکی از مسائل مطرح شده در این برنامه ها بود. البته وی این مسئله را دشوار توصیف کرده است.»

 

در ادامه یاداشت نویسنده یاد آور می شود که روحانی تاکید کرده دولت وی دولت تسلیم و سازش نخواهد بود اما در مسائل مختلف ماجراجویی نیز نخواهد کرد.

 

در این تحلیل  به راهبرد دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای که بر مبنای گفتگو و توافقات گام به گام است، اشاره شده و آمده است: «روحانی به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و عربی صحبت می کند. روش انجام مذاکرات وی با غرب که باعث کاهش تنش ها شد، لقب شیخ دیپلمات را برایش به ارمغان آورد.»

 

این تحلیلگر لبنانی در ادامه تاکید کرد: «هفتمین رئیس جمهور ایران، سیاست های اعتدال گرایانه دارد و در مواضع خود با متانت و دوری از تندروی در قبال کشورهای عربی و غربی سخن می گوید، این مسئله در نهایت باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه می شود.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=5008

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.