مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم ها می شود. به گزارش پیارم,دکتر فریبا قلمکار پور متخصص پوست و مو و فلوشیپ درماتو پاتولوژی لیزر تراپی در خصوص مصرف لوازم آرایشی و تاثیر آن ...

مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لک، جوش و آکنه در پوست باعث چروک شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم ها می شود.


به گزارش پیارم,دکتر فریبا قلمکار پور متخصص پوست و مو و فلوشیپ درماتو پاتولوژی لیزر تراپی در خصوص مصرف لوازم آرایشی و تاثیر آن بر پوست صورت ضمن تاکید بر لزوم تناسب آرایش با شرایط کاری و فرهنگی همچون متناسب بودن با پوست هر فرد، گفت: لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست هر فرد(خشک، معمولی و چرب) باید انتخاب شود؛ همچنین توجه به کیفیت این لوازم جهت پیشگیری از بروز حساسیت های پوستی، آکنه و جوش و لک های صورت ضروریست.

دکتر فریبا قلمکار پور , مصرف مواد حاوی رنگدانه همچون رژ لب و رژگونه را باعث ایجاد حساسیت های پوستی عنوان کرد و افزود: کرم های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، کرم های پر ضرری هستند که مصرف آنها  عوارض  بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

دکتر قلمکارپور استفاده از فرمول الگوریتم جوانی را برای حفظ و نگهداری پوست صورت برای همه افراد توصیه کرد و گفت: بر اساس این فرمول کرم های ضد آفتاب و کرم های حاوی اسید های میوه که اثر روشن کنندگی و پلینگ (لایه برداری) و ضد چروکی برای پوست دارند از سن ۱۸ سالگی برای کلیه افراد توصیه می شود.

همچنین، استفاده از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی برای افراد سنین ۳۰ و ۳۵ سال به بالا توصیه می شود.

 

وی در پایان استفاده از شیرپاکن را برای پاک کردن آرایش پوست های خشک و استفاده از لوسیون های حاوی محلول پاک کننده و یا یک  الکل  ضعیف یا محلول خنثی را برای پاک کردن آرایش در پوست های چرب توصیه کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4983

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.