آمریکا و اسرائیل بی صبرانه منتظرند ببینند رئیس جمهور شدن حسن روحانی چطور روی برنامه هسته ای ایران تغییر ایجاد می کند ولی چیزی که مشخص است ایران با این انتخابات زمان بیشتری را برای برنامه هسته ای خود خریده است روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در خبری درمورد انتخابات ایران نوشت: «مراقب روحانی باشید. تحلیل ...

آمریکا و اسرائیل بی صبرانه منتظرند ببینند رئیس جمهور شدن حسن روحانی چطور روی برنامه هسته ای ایران تغییر ایجاد می کند ولی چیزی که مشخص است ایران با این انتخابات زمان بیشتری را برای برنامه هسته ای خود خریده است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در خبری درمورد انتخابات ایران نوشت: «مراقب روحانی باشید. تحلیل گران اعلام کرده اند که اسرائیل باید مطمئن شود که اوباما و اشتون از پیروزی تعجب آور یک فرد معتدل در ایران ذوق زده نشده اند. پیروزی تعجب آور حسن روحانی، نامزد معتدل ایران دلیلی بر خوش بینی های محتاطانه به جمهوری اسلامی و غرب خواهد بود.»

 

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: «رای میلیون ها نفر از مردم ایران به روحانی نشان دهنده این است که تحریم های اقتصادی علیه ایران، شهروندان ایران را آزار داده است. این رای نشان داد نه تنها حامیان اصلاح طلبان در ایران بلکه برخی از اصولگرایان نیز از اوضاع اقتصادی خسته شده اند. آنها خواهان بهبود اوضاع اقتصادی هستند؛ این چیزی بود که خود حسن روحانی در مناظره های تلویزیونی به آن اشاره می کرد.»

 

یدیعوت آحارنوت، افزود: «دلیل دیگر بر خوش بینی به انتخابات ایران، ارتقاء جدی رفتار دموکراتیک این کشور خواهد بود. اما باید گفت چرا ما باید به این انتخابات خوش بین باشیم زیرا اگر روحانی نیز مانند رئیس جمهور های قبلی در مسائل مهم از رهبر ایران دستور بگیرد، دیگر دلیلی بر خوش بینی وجود ندارد. اما می توان گفت او یکی از مشاوران اصلی رهبری و از افراد با نفوذ در حکومت ایران است. او با جدیت خواهان بهبود اوضاع اقتصادی  و اجرای اصلاحات در کشور است. رئیس جمهور در ایران قدرت هایی دارد و او نیز مانند احمدی نژاد می تواند رهبر عالی ایران را به چالش بکشد.»

 

این روزنامه با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران نوشت: «آمریکا و اسرائیل بی صبرانه منتظرند ببینند رئیس جمهور شدن حسن روحانی چطور روی برنامه هسته ای ایران تغییر ایجاد می کند، ولی چیزی که مشخص است ایران با این انتخابات زمان بیشتری را برای برنامه هسته ای خود خریده است و غرب هم به تاخیر افتادن مذاکرات را  قبول می کند. در همین زمان، ایران سانتریفیوژهای بیشتری را که اخیرا نصب کرده است، به چرخه خود اضافه می کند. ایران با رئیس جمهور شدن حسن روحانی قدرتش بیتشر شده و به بمب اتمی هم نزدیکتر می شود؛ تنها خدا می داند بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.»

 

یدیعوت آحارنوت در پایان نوشت: «به هر حال روحانی کسی است که در زمان خاتمی، بعد از حمله آمریکا به عراق با غرب سازش کرد و روند برنامه هسته ای ایران را کُند کرد اما در حال حاضر ایران فاصله چندانی تا رسیدن به بمب اتمی ندارد. شاید ایران در مذاکرات بعدی با غرب یکی از گزینه های غرب را بپذیرد ولی باز هم خطر ایران وجود دارد. بعد از این توافق، از تحریم ها علیه ایران کاسته خواهد شد و این امر نیز حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران را غیر مشروع خواهد کرد. به هرحال باید مراقب باشیم که اوباما و اشتون به تله آقای روحانی نیفتند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4941

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.