برای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که برگ دیگری به افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران افزود؛ ابتدا لازم است از مردم ایران برای حضور پرشور و حماسی تشکر شود زیرا که این حضور روی ضریب امنیت ملی تاثیر زیادی دارد. محسن هاشمی در ادامه یادداشت خود در شرق نوشت: نکته مهم این است که ملت ایران شرایط ...
برای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که برگ دیگری به افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران افزود؛ ابتدا لازم است از مردم ایران برای حضور پرشور و حماسی تشکر شود زیرا که این حضور روی ضریب امنیت ملی تاثیر زیادی دارد.

محسن هاشمی در ادامه یادداشت خود در شرق نوشت: نکته مهم این است که ملت ایران شرایط را از نظر سیاست داخلی، سیاست خارجی و وضعیت اقتصادی به خوبی رصد کرده و بسیار هوشیارانه عمل کرده است. جالب این است، با وجود اینکه به روستاها و شهرهای کوچک در خصوص آرا طور دیگری نگاه می‌شد، ولی در عمل درصد آرا به مراتب بیشتر از شهرهای بزرگ و کلانشهرها بوده و این نشان‌دهنده این است که سیاست‌های اجرایی موجود در طول هشت‌سال گذشته اثر منفی بیشتری روی دهک‌های پایین جامعه داشته است. البته این حماسه را بدون در نظر گرفتن برخی بداخلاقی‌های برخی گروه‌های سیاسی، مدیون مقام‌ معظم‌ رهبری هستیم. و از سوی دیگر وزارت کشور و کاندیداها هم خوب عمل کرده و در نهایت بدون مشکل به نتایج مطلوب رسیدیم. 

مطمئنا آنکه در این حماسه برنده بوده است مردم ایرانند که باعث خلق چنین حماسه‌ای شده‌اند. با این انتخابات دل ملت به هم نزدیک‌تر شده و امید است باعث حل مشکلات در زمینه‌های مختلف شود. اولین نتیجه انتخابات این را نشان می‌دهد که هنوز ملت به نظامشان اعتماد دارند و این اثبات مردمسالاری دینی است و حتما باعث همبستگی اجتماعی و وحدت ملی خواهد بود چون در خارج از کشور چنین القا می‌شد که مردم از جمهوری اسلامی کم‌کم رویگردان می‌شوند و این حضور باعث شد که آنها نیز در اهدافشان تجدیدنظر کنند و بدانند که نظام و دولت پشتوانه جدی و مردمی خود را حفظ کرده است و مجبور هستند گزینه‌های برخوردی خود را تغییر دهند. 

در خاتمه جا دارد که از رفتار عارفانه جناب عارف تشکر نمایم که با انصراف خود باعث این پیروزی شد. اصولگرایان نیز نباید از این اتفاق ناراضی باشند زیرا که گفتمان حاکم بر انتخابات، گفتمان اعتدال بود که جزو اهداف مهم اصولگرایانه آنها نیز هست. با توجه به نتایج به دست آمده برنده‌بودن آقای روحانی می‌تواند سرآغاز یک دوره جدید برای کشور باشد تا با درایتی که از ایشان سراغ دارم آسیب‌های ایجاد شده در طول هشت‌سال گذشته را ترمیم کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4935

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.