تا شش صبح روز شنبه که مصطفی نجار در قاب تلویزیون حاضر شد تا نخستین نتایج شمارش آرا را اعلام کند همه اخبار غیررسمی از پیروزی قاطع حسن روحانی حکایت می کرد. ایرانیان اگرچه با توجه به سابقه انتخابات چهار سال پیش منتظر شنیدن عددی درشت از سوی وزیر کشور بودند اما مصطفی نجار تنها ...

تا شش صبح روز شنبه که مصطفی نجار در قاب تلویزیون حاضر شد تا نخستین نتایج شمارش آرا را اعلام کند همه اخبار غیررسمی از پیروزی قاطع حسن روحانی حکایت می کرد. ایرانیان اگرچه با توجه به سابقه انتخابات چهار سال پیش منتظر شنیدن عددی درشت از سوی وزیر کشور بودند اما مصطفی نجار تنها از شمارش ۸۰۰ هزار رای خبر داد تا کمی نگرانی ها آغاز شود اما بلافاصله پس از آنکه او از کسب بیش از ۴۰۰ هزار رای برای حسن روحانی خبر داد مشخص شد که شیخ دیپلمات از همان ابتدا توانسته فاصله قابل توجهی را با دیگر رقبای خود به دست آورد. اعلام های بعدی نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور، فاصله را با نفرات دوم و سوم بیشتر می کرد تا مشخص شود که حماسه سیاسی بیست و چهارم خرداد ۹۲، شکستی سخت را برای اصولگرایان رقم زده است. چرخش عقربه های ساعت تنها یک نتیجه را برای اصولگرایان به دنبال داشت: شکست. اصولگرایان که تا پیش از انصراف محمدرضا عارف و حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی گمان می کردند که از میان قالیباف، جلیلی و رضایی یکی به جانشینی محمود احمدی نژاد خواهد رسید در ایام رقابت انتخاباتی هر چه در توان داشتند در مخالفت و نقد حسن روحانی بر زبان آوردند تا که شاید نظر افکار عمومی را به سمت کاندیداهای خود معطوف سازند. اما صحنه انتخابات با همکاری هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی، خرد جمعی اصلاح طلبان و کناره گیری هوشمندانه محمدرضا عارف تغییر کرد تا مدیرمسوول روزنامه کیهان طی سرمقاله یی به اصولگرایان هشدار دهد که اگر دو کاندیدای اصولگرا به نفع دیگر کاندیدای این جریان که رای بیشتری دارد کنار نروند، اصلاح طلبان همچون پرش از نهری کم عرض از روی گفتمان اصولگرایی خواهند پرید.
این هشدار جدی گرفته نشد و هیچ یک از مردان اصولگرا به نفع دیگری کنار نرفتند تا بیست و چهارم خرداد ۹۲ با پیروزی حسن روحانی به اتمام برسد. اصولگرایان اما پس از آگاهی از شکست در انتخابات واکنشی از خود نشان ندادند تا رقابت را باخته باشند. چهره های مطرح این جریان در اظهاراتی مشابه حضور مردم را «تودهنی سخت ملت ایران به استکبار»، «برنده انتخابات مردم و رهبری هستند.»، «بهانه از دست دشمنان گرفته شد» تفسیر کردند. رسانه های این جریان نیز همسو با سکوت مطلق و بهتی که سران اصولگرا گرفتار آن شده بودند از ساعات ابتدایی روز شنبه، سکوت اختیار کردند و برخلاف همیشه گویا سعی کردند تا تنها نظاره گر پیروزی رقبای خود در انتخابات باشند. مجموعه خروجی های سایت هایی نظیر مشرق نیوز، بولتن نیوز، رجانیوز، جهان نیوز و دیگر سایت های این جریان در روز گذشته شاید به اندازه خروجی یک روز یکی از این سایت ها بود تا مشخص شود که نتیجه آرای انتخابات آنان را در بهتی سخت فرو برد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4929

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.